مردم در صورت مشاهده هر تخلفی که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود، به سامانه "سجام" گزارش دهند

الفت

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با بیان این خبر افزود: مردم می توانند احتکار، گرانفروشی و هرگونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز از قبیل ماسک، دستکش، الکل، ژل ضدعفونی، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فروشگاه های زنجیره ای، جایگاه های عرضه سوخت، نانوایی ها و مراکز عرضه نان با توجه به موارد درج شده در صفحه ویژه گزارش‌های کرونا را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: اعلام تخلف فعالیت واحدهای صنفی که باید تعطیل باشند از دیگر مواردی است که شهروندان می توانند در صورت مشاهده در قسمت ثبت گزارش سامانه سجام اعلام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای رسیدگی دقیق و به هنگام، ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می شود در ابتدای گزارش درج شود همچنین باید موضوع گزارش به صورت موردی و دقیق ذکر و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی خودداری شود.

الفت تصریح کرد: در متن گزارش موضوع تخلف و مشخصات افراد متخلف در حد امکان به صورت دقیق تشریح و از هرگونه ماجراجویی، موازی کاری و به خطر انداختن سلامت خود و دیگران به طور جدی خودداری شود.   
وی همچنین گفت: در این سامانه هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش ها کاملا محرمانه  است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار امروز وزارت بهداشت تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافتند.

کد خبر 495965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    بعضی مغازه ها بعد از اذان مغرب باز میکنند بساطی ها هم شروع کردن تهران منطقه چهار محله شمیران نو پاکدامن شمالی