آمریکا برای اطلاعاتی که به دستگیری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و برخی دیگر از مقامات رسمی این کشور منجر شود ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

مادورو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، آمریکا برای اطلاعاتی که به دستگیری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و برخی دیگر از مقامات رسمی این کشور منجر شود، ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت ایالات متحده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و تنی چند از مقام‌های دولت این کشور به اتهام مبادرت به سازمان‌دهی تشکیلات تروریستی با هدف قاچاق مواد مخدر، اعلام جرم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است، اتهام اصلی وارد شده به مادورو و همدستانش مبادرت به قاچاق انواع مواد مخدر به ویژه کوکائین است که در هماهنگی کامل با گروه شورشی فارک در کلمبیا انجام می‌شود.

افزون بر مادورو، حداقل نام پنج فرد دیگر از جمله دیوزدادو کابلو روندون، رئیس مجلس مؤسسان و هوگو آرماندو کارواژال باریوس، مدیر سابق آژانس اطلاعاتی ارتش ونزوئلا و رهبران گروه فارک نیز در کیفرخواست دولت آمریکا به سازماندهی شبکه قاچاق مواد مخدر متهم شده‌اند.

در جریان این کنفرانس خبری همچنین اعلام شد که دادگاه ناحیه کالیفرنیای جنوبی نیز مایکل مورِنو، رئیس دادگستری ونزوئلا را به پولشویی گسترده متهم کرده است.

انتظار می رود دادستان‌های فدرال آمریکا ادعا کنند که رهبران ونزوئلا به امید جلب کمک شورشیان کلمبیایی تصمیم به مشارکت عمده در تجارت غیرقانونی مواد مخدر گرفته‌اند. در همین حال روزنامه لوس‌آنجلس تایمز مدعی شده که این همکاری در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز کلید خورده است.

آمریکا با غیرمشروع خواندن حکومت مادورو و متهم کردن او به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حمایت می‌کند. در مقابل مادورو نیز بارها آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرده است.

کد خبر 495859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha