عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سال ۹۸ با رخدادهای سیل، تداوم و تشدید تحریم‌ها، عدم پذیریش FATF و شیوع کرونا همراه بود و امسال اگر بین دولت و مجلس تفاهم نشود سال سختی پیش‌رو داریم.

فاضل میبدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فاضل میبدی درباره رخدادهای سال گذشته و تاثیر آن بر کشور و اینکه برای برون رفت از مشکلات چه باید کرد، گفت: سال ۹۸ اتفاقات ناگوار و زیادی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی تجربه کردیم که هرکدام‌شان تاثیراتی را روی کشور گذاشت که برای جبران خسارت‌های اتفاق افتاده باید تلاش کرد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مسأله بعدی انتخابات مجلس بود که حضور مردم در این دوره نسبت به دوره‌های پیشین کمتر بود که این اتفاق برای نظام جمهوری اسلامی چندان جالب نبوده و نیست ما باید درصد بالاتری از این میزان مشارکت را شاهد می‌شدیم اما به خاطر یکسری از مسائل بسیاری از مردم پای صندوق‌های رأی نیامدند.

وی با اشاره به حوادث پس گرانی بنزین ادامه داد: پس از آنکه بنزین گرانی شد، اتفاقاتی در کشور رخ داد که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: می‌توانستیم جلوی یکسری از اتفاقات را بگیریم، معتقدم در حال حاضر کشور ایران باید سعی کند به هر طریقی که فکر می‌کند راه و باب گفت‌وگو را با دنیا باز کند. 

وی تاکید کرد: مهم رفاه و راحتی مردم است؛ ذلت برای یک کشور یعنی این‌که مردمش در فقر و بدبختی زندگی کنند.

میبدی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مجلس جدید خرداد ماه روی کار می‌آید پیش‌بینی شما از تعامل دولت با این مجلس چگونه خواهد بود، بیان کرد: افرادی که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند را تا حدودی می‌شناسم و می‌دانم که مواضع تندی نسبت به دولت دارند که اگر بخواهند این مواضع را که قبل از انتخاب علیه دولت داشتند در مجلس ادامه دهند باید بگویم که این رفتارشان نه تنها به ضرر دولت ، بلکه به ضرر کل کشور و مردم است.

وی ادامه داد: در مورد «FATF» کارشناسان و اقتصادانان بیان می‌کردند که ما باید به آن بپیوندیم و امروز اتفاقا کسانی به مجلس راه یافتند که در برابرش ایستادند و مخالفت کردند تا تصویب نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در مجلس‌های سابق افرادی بودند که تحصیلات داشتند، کاردان بودند، سوابق زیادی داشتند اما  امروز یک عده به مجلس راه یافتند که در برابر هر چیزی که مربوط به کشور می‌شود موضع می‌گیرند که این کار بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: اگر برخی روحیه دنیاستیزی را کنار نگذارند، سال آینده مشکلات اقتصادی زیادی خواهیم داشت.

مبیدی ادامه داد: بعید نیست به خاطر مشکلاتی که امروز با جهان داریم و بر اقتصادمان تاثیر گذاشته است سال آینده بسیاری از کارخانجات ما بسته و کارگران زیادی بیکار شوند. باید گفت اگر بین دولت و مجلس تفاهم نباشد پیش‌بینی می‌کنم روزهای سختی را شاهد باشیم.

متن کامل این گفتگو را از اینجا بخوانید.

کد خبر 495838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید حسین گوهریان IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    19 5
    چه باید کرد؟ آیا تاوان آن را باید مردم بپردازند؟1
  • رضا US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    27 7
    ایشون.چه درک بالایی از وضعیت کنونی جامعه دارند درود بر ایشان
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    27 8
    بیچاره ملت ایران
    • علی بویراحمر IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      1 4
      به امید بهخدا
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    9 18
    کلا اصلاح طلبان یا به تعبیری راحت طلبان همه چیز را در غرب میبینند .مگه با دنیا روابط نداریم تمام دنیا را شماها آمریکا و انگلیس میدانید.چرا.
  • جواد IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    11 14
    جواب حسن عباسی ها رو شما میدید
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    9 18
    ذلت یک کشور یعنی مردمش در فقر و بدبختی زندگی کنند پس باید تولید داخلی را تقویت کنیم. پس باید ضمن کاهش قیمت تمام شده کیفیت و تنوع محصول ایرانی را بالا ببریم. پس باید اقتصاد مقاومتی را طراحی و اجرا کنیم. پس باید تنبلی و بی غیرتی را کنار بگذاریم و بجای خام فروشی نفت و گاز و مواد معدنی این مواد را فرآوری کنیم تا ارزش افزوده آنها بالاتر برود. اگر هدف شما از ایجاد رابطه با کشورهای دیگر این است که بایدهای فوق‌ اجرا شوند‌ من هم با شما موافقم ولی با شناختی که از خط فکری شما دارم مطمئن هستم که هدف شما واردات کالا از کشورهای دیگر است. علت فقر و درماندگی ملت ایران بیش از آنکه به داشتن یا نداشتن رابطه با آمریکا ارتباطی داشته باشد به کار و تلاش تحت مدیریت عالمانه ربط دارد.
  • علی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    27 6
    درود به شرفت. که جرات گفتن داشتي
  • علی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    17 10
    باسلام مدت قریب به ۷ سال دولت ومجلس یک سویه بودند چه حاصل شد جز گرانی سود حاصل از این گرانی را چه کس وکسانی بردندن مردم که به فقر نزدیکت شدند
  • علی IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    19 4
    واقعیت را بیان کردند البته اگه فردا نیاد همشو تکذیب کنه
  • حانیه IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    9 16
    دیگه بیشترازاین دولت خودمون روتوی دنیاذلیل کنیم(بازورگوبایدبازبان خودش صحبت کرد)کشورایی مثل فرانسه وانگلیس که ایران تاحدباهاشون خوب بودچی کارکردن یه قدم برای کشورمابرداشتن!؟؟؟؟.هرچی بدبختی الان داریم به خاطرافکاروسومدیریت همکران این آقاست نه تحریم .دیدم مجلس قبلی روکه هرچی بلاست سرکشورماآوردن!!!
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    11 17
    آقا مشکل اصلی تحریم نیست مشکل اصلی بی فکری و نبود برنامه ست گفتگو هامون رو که کردیم یه بارم دست بزاریم رو زانوی خودمون
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    17 3
    راهش عدالت و انصاف و دانش است که می دانید عدالت دشمنان خطرناک بسیاری دارد حضرت علی جانش را بر سر عدالت گذاشت!
  • ناشناس IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    4 2
    سالی که نکوست از بهارش پیداست. رد صلاحیت های نامزد های مجلس یازدهم و منتخبان یکدست مجلس و دنیا ستیزی مسولان نشانه تعامل دولت و مجلس با دنیا را در سال 99 نشان خواهد داد .
  • علی علیمحمدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 0
    خداوند پدر ومادر دلسوزان جامعه را بیامرزد
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    3 1
    بازم اقای میبدی که کمی از دلیل مشکلا ت را گفتند .تا ما با جامعه جهانی تعا مل ندا شته باشیم وشعار ربدهیم روز به روز وابسته تر میشویم وفقیر تر همان کشور هایی که دارند ما را می چاپند مانند چین ترکیه کره عمارات و...بهترین روابط اقتصادی سیاسی را با دنیای غرب و امریکادارند.