ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ برای پیشگیری از شیوع کرونا در اغلب مراکز و فروشگاه‌های عرضه کننده فراورده های دامی شمال شرق پایتخت اجرا نمی‌شود.

خرد کردن مرغ

همشهری آنلاین- پریسا نوری: هفته گذشته خبری مبنی بر ممنوع شدن قطعه بندی و طعم‌دار کردن گوشت مرغ در مراکز عرضه‌کننده فراورده‌های دامی به دلیل افزایش سطح تماس و خطر آلودگی با ویروس کرونا توسط اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام شد، اما مشاهدات خبرنگار همشهری محله از برخی مرغ فروشی‌های شمال شرق پایتخت حکایت از بی توجهی برخی از فروشندگان گوشت مرغ به این موضوع دارد.

  • شایعه است، باور نکنید!

یکی از فروشگاه‌های بزرگ مرغ و فراورده‌های دامی در تهرانپارس که مشتری‌های فراوانی دارد، در ویترین یخچالی مغازه‌اش انواع مرغ خرد شده و طعم‌دار به چشم می‌خورد. از فروشنده که با چاقوی بزرگی مشغول پوست کندن مرغ است درباره ممنوعیت قطعه کردن مرغ می‌پرسم. او که جوانی حدودا ۳۰ ساله است از موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و با  خنده می‌گوید: «حتما این هم از شایعات فضای مجازی است، باور نکنید!! »

  • باخبریم، اما چاره نداریم!

فروشگاه دیگری حوالی میدان رسالت همین وضعیت را دارد. فروشنده ‌در چشم به هم زدنی مرغ های سفارش مشتری را از یخچال بیرون آورده و در ۸ قطعه تحویل مشتری می‌دهد. او که مردی میانسال است  درباره ابلاغ این ممنوعیت می‌گوید:  «چند روز پیش از طرف اتحادیه به ما گفتند مرغ ها را خرد نکنید اما  چاره‌ای نداریم، چون این روزها کسی حال و حوصله پاک کردن مرغ را ندارد و اغلب مشتری‌ها ترجیح می‌دهند مرغ خرد شده بخرند.»

  • تخلفات را به دامپزشکی اطلاع دهید

بعد از مشاهده این تخلف در چند قصابی و مرغ فروشی شمال شرق تهران و اصرار فروشندگان بر تکرار آن به بهانه حفظ مشتری، موضوع را با اداره بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران درمیان گذاشتیم که در پاسخ گفتند تخلفات فراورده‌های خام دامی به دامپزشکی مربوط می‌شود. تماس‌های مکرر با سامانه ۱۵۱۲ که برای ارائه گزارش تخلفات بهداشتی مراکز عرضه کننده فراورده‌های دامی راه اندازی شده ظاهرا هم به دلیل خرابی خط، بی فایده است. از این رو موضوع را با اداره دامپزشکی تهران تماس درمیان گذاشتیم. روابط عمومی اداره دامپزشکی تهران با تاکید بر اینکه خرد و طعم دار کردن مرغ در مراکز عرضه مانند قصابی ها، سوپر مارکت‌ها، مرغ فروشی‌ها به دلیل افزایش سطح تماس و آلودگی ممنوع است و با بیان اینکه بازرسان این اداره بر روند فعالیت مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها نظارت می‌کنند، از شهروندان خواست تخلفات این مراکز را به شماره ۶۶۵۹۱۰۰۵ اطلاع دهند.

کد خبر 495422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha