مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه دو شاخه‌ای بارش زا از امروز چهارشنبه ششم فروردین وارد این استان می‌شود و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در شاخه دوم سامانه دور از انتظار نیست.

طغیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ساسان احمدی نژاد افزود: شاخه اول این سامانه بارشی از اواسط امروز وارد استان ایلام می شود و تا اواخر روز پنجشنبه فعال است.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی در عصر و شب شدت بیشتری نسبت به طول روز دارد و این شاخه ریزشی در نیمه شمالی و شرقی استان فعالیت و اثر بیشتری نسبت به دیگر نواحی دارد و آبگرفتگی معابر را در پی خواهد داشت.

احمدی نژاد وزش باد نسبتا شدید موقتی، خطر بروز صاعقه، بارش تگرگ در نواحی مستعد، ‌ مه آلودگی گردنه ها و جاده های کوهستانی و رگبار و رعد و برق را از پیامدهای جوی این سامانه برشمرد.

این مسئول در مورد شاخه دوم این سیستم هم توضیح داد: با خروج شاخه اول سامانه بارشی از استان شاخه دوم آن از اواسط روز جمعه وارد استان می شود و تا اواخر روز یکشنبه از ایلام خارج خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام تاکید کرد: شاخه دوم به نسبت شاخه اول سامانه قوی‌تر و پربارش تر است و ریزش‌های جوی آن کل استان را در برمی گیرد و باعث اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می‌شود.

احمدی نژاد با توجه به قدرت ریزشی این سیستم در طی روزهای جمعه تا یکشنبه نسبت به ریزش و رانش کوه‌ها و مسیرهای برون شهری به رانندگان هشدار داد.

وی کاهش دید به علت بروز مه گرفتگی، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد، رگبار، افت دما و رعد و برق را از آثار جوی این سامانه ذکر کرد.

کد خبر 495303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha