شهروندان داوطلب منطقه ۱۵ در قرارگاه جهادی حضرت زینب (س) با همکاری بسیج مالک اشتر در فرهنگسرای خاوران برای کادر درمانی ماسک و لباس ایزوله تولید می‌کنند.

قرارگاه جهادی حضرت زینب و تولید ماسک منطقه 15

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: همیشه مبارزه به معنای نبرد تن به تن نیست گاهی مبارزه رنگ و بویی از انسانیت و از خود گذشتگی می‌گیرد، در این روزهای بهت زده از شیوع ویروس کرونا عده‌ای از شهروندان به صورت داوطلبانه در پشت پرده با این ویروس مبارزه می‌کنند. قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) از حدود یک ماه قبل در نقاط مختلف پایتخت به تولید ماسک و لباس ایزوله می‌پردازد. مرکز اصلی این قرارگاه در فرهنگسرای خاوران این روزها به صورت شبانه روزی فعال است و تعداد زیادی از شهروندان منطقه ۱۵ به صورت داوطلبانه در این مرکز به تولید ماسک لباس ایزوله  می‌پردازند. ‌

  • مبارزه با کرونا جبهه را تداعی می‌کند

کارگاه‌های بسیاری زیر نظر قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) در نقاط مختلف پایتخت فعالیت می‌کنند و در این کارگاه‌ها در حال حاضر ماسک، محلول ضدعفونی کننده و لباس ایزوله و بیمارستانی برای کادر درمانی تولید می‌شود.
«اسماعیل قضات لو» رئیس فرهنگسرای خاوران در این‌باره می‌گوید: «این روزها مبارزه با کرونا برای هر کسی معنای متفاوتی دارد. برای بانوانی که در قرارگاه جهادی ماسک تولید می‌کنند، مبارزه با کرونا زمان جنگ را تداعی می‌کند که عده ای از بانوان برای رزمندگان جبهه لباس می‌دوختند. حالا شاید از آن روزها خیلی گذشته باشد اما مفهوم مبارزه فرقی نکرده است. بعد از انتشار فراخوان همکاری به صورت داوطلبانه بانوان بسیاری برای همکاری به ما مراجعه کردند که واقعا استقبال بی‌نظیری از این طرح داشتند.»

  • تولید ۲۲۰ هزار ماسک

فرهنگسرای خاوران به عنوان مرکز قرارگاه جهادی این روزها به صورت شبانه روزی شاهد تلاش جهادگران است. قضات لو با یادآوری این موضوع ادامه می‌دهد: «در نقاط مختلف شهر ۱۵۰ کارگاه زیر نظر این قرارگاه فعالیت می‌کنند و تعداد ۱۰۰۰ چرخ خیاطی به تولید ماسک و لباس ایزوله اختصاص داده شده است. به صورت کلی در حال حاضر ۱۴۰۰ نفر به صورت شبانه روزی و شیفتی در حال تولید ماسک و لباس ایزوله برای مراکز درمانی هستند اکنون بیش از ۲۰۰ هزار ماسک توسط این کارگاه‌ها تولید شده است. اساس کار این‌گونه است که پارچه و ملزومات اولیه در اختیار شهروندان داوطلب قرار می‌گیرد و این افراد بعد از یک دوره آموزش کوتاه مدت مشغول به کار می‌شوند. تولیدات ماسک و لباس ایزوله مستقیم به مراکز درمانی ارسال می شود.»

  • محض رضای خدا

در شرایطی که همه برای نجات جان خود تلاش و این روزها را در خانه سپری می‌کنند، عده ای هم به میدان می‌آیند  وتمام توان و مهارت خود را به کار می‌گیرند بلکه در این شرایط کار مثبتی انجام دهند.
«رقیه حسینی» یکی از بانوانی است که بیش از یک هفته است که با حضور در قرارگاه جهادی در فرهنگسرای خاوران به دوختن ماسک مشغول است و در این باره می‌گوید: «وقتی فراخوان همکاری داوطلبانه در این قرارگاه را دیدم خودم را به فرهنگسرای خاوران رساندم و با خود خودم گفتم شاید مهارت اندک من در خیاطی در این شرایط به درد بخورد. زندگی میدان امتحان است و من هم در این شرایط امتحان پس می‌دهم و فقط محض رضای خدا این کار را انجام می‌دهم و احساس رضایت دارم.»
شهروندان برای پیوستن به قرارگاه جهادی می‌توانند به خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند یا با ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

کد خبر 495254

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha