مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۲۰ هزار ماسک مطابق استانداردهای حوزه بهداشت و درمان از محل موقوفاتی که نیت آنها دارو و درمان است، در خراسان جنوبی تولید و رایگان توزیع می‌شود.

تولید ماسک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور گفت: تولید این ماسک‌ها با مشارکت سازمان بسیج سازندگی استان انجام و بین بیمارستان‌ها، کسبه و نیازمندان توزیع می‌شود.  

وی تصریح کرد: ماسک‌های تولیدی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت سه لایه فیلتردار است که قابلیت شست و شو نیز دارند و پس از تولید، ایزوله و سپس بسته‌بندی می‌شود.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگاه تولیدی این ماسک‌ها در امیرآباد بیرجند واقع است که با حضور بانوان و مشارکت سازمان بسیج سازندگی کار تولید ماسک را انجام می‌دهند.  

وی کمبود پارچه و فیلتر را از جمله مشکلات تولید ماسک در استان عنوان کرد و گفت: از همین رو این تعداد ماسک در چند مرحله تولید و توزیع خواهد شد.  

بخشی‌پور مهمترین جامعه هدف توزیع ماسک‌های تولید شده از محل نیات وقف را گروه‌ها و اماکن پرخطر اعلام کرد و افزود: گروه‌های جهادی تلاش می‌کنند ماسک‌های تولید شده را بین بیمارستان‌ها، خانه سالمندان، رانندگان، مناطق محروم شهر، کارکنان پمپ بنزین و پاکبانان توزیع کنند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی تا روز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸،   به ۱۴۸ نفر رسید.

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی با کرونا درگیر شده‌اند.

کد خبر 494148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha