سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
۰ نفر

احسان حدادی معتقد است اگر قرار به تعویق مسابقات المپیک باشد بهتر است که سال آینده و در تابستان این مسابقات برگرارشود. خودش بسیار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است.

احسان حدادي

گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش ۳، تقریباً همه اهالی ورزش در جهان بر روی تعویق المپیک توکیو به توافق رسیدند و منتظر اعلام رسمی این موضوع از سوی کمیته بین‌المللی المپیک هستند. حتی از ایران هم رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به توماس باخ چنین اتفاقی را خواستار شده و این در شرایطی است که در نظرخواهی فدراسیون جهانی دوومیدانی، احسان حدادی و حسن تفتیان، ۲ ورزشکار المپیکی ایران بر تعویق مسابقات المپیک تأکید کردند.

در همین رابطه با احسان حدادی دارنده مدال نقره المپیک لندن ۲۰۱۲ در رشته پرتاب دیسک گفتگو کردیم تا نظرات کلی او را با توجه به این‌که برای بار چهارم است مجوز حضوردر این مسابقات را به دست آورده است جویا شویم. او ابتدا درخصوص تعویق مسابقات المپیک گفت: «به‌هرحال این اتفاق افتاده و اکثر ورزشکاران قادر نیستند که تمریناتشان را برگزار کنند. خب همان‌طور هم که می‌دانیم مسابقات المپیک قطعاً با تجمعی که همواره در برداشته است می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند. ورزشکاران مختلف از سراسر دنیا می‌آیند و علاوه بر آن توریست‌هایی که برای تماشای این مسابقات وارد توکیو می‌شوند که اگر قرار به برگزاری رقابت ها باشد، این‌ها همگی در معرض خطر قرار می‌گیرند و به همین خاطر برگزاری این رقابت‌ها در شرایط فعلی نمی‌تواند یک تصمیم منطقی به شمار بیاید.»

قهرمان المپیکی ایران در ادامه افزود: «من معتقدم اگر قرار باشد مسابقات المپیک با ۴ تا ۵ ماه تعویق برگزار شود این کار صحیحی نیست.  من در صحبتی که با یکی از دوستان نزدیک و صمیمی خود آقای "کوجی مورو فوشی" قهرمان المپیک آتن در رشته پرتاب چکش که  هم اکنون یکی از مسئولان برگزاری المپیک توکیو است انجام دادم، ایشان هم معتقد بودند که اگر قرار به تعویق باشد این وقفه یک‌ساله خواهد بود و خبری از ۴ یا ۵ ماه نیست، چراکه بدن ورزشکاران خصوصاً در رشته‌هایی مانند دوومیدانی از آن آمادگی لازم دور می‌شود.»

حدادی درباره رأی‌گیری از ورزشکاران المپیکی در سراسر دنیا اظهار داشت: « این‌یک نظرسنجی از تمام ورزشکاران راه‌یافته به المپیک است که همیشه ورزش دوومیدانی به خاطر اینکه هم ورزش اول المپیک و هم ورزش مادر است و همچنین پرطرفدارترین رشته این مسابقات است، در این‌گونه مسائل پیش‌قدم می‌شود. به همین خاطر ورزش دومیدانی شروع‌کننده این نظرسنجی بود که حدود ۱۰ تا ۱۵ سوال راجع به برگزاری این مسابقات و اینکه این رقابت های معتبر در چه زمانی برگزار شود پرسیده شد، که قطعاً نظرمن هم این بود که به سال آینده موکول شود.»

حدادی ۳۵ ساله در ارتباط با این موضوع که برگزاری مسابقات المپیک در سال آینده تا چه حد از لحاظ فردی با توجه به اینکه یک سال به سن او اضافه می‌شود برای او تفاوت دارد تأکید کرد: «اگر بخواهیم خیلی موشکافانه به این مطلب نگاه کنیم می‌توانیم ببینیم اگر یک سال المپیک به تأخیر بیفتد یک سال به سن ما هم اضافه می‌شود ولی این موضوع در رشته پرتاب دیسک نمی‌تواند فرق چندانی داشته باشد و در واقع نباید آن را به‌عنوان یک اتفاق بد تلقی کرد، اما حتماً روی یک سری از رشته‌ها تأثیر منفی خواهد داشت. تعدادی از ورزشکاران با توجه به برنامه ریزی که از قبل انجام دادند در حال حاضر از آمادگی کافی برای حضور در مسابقات المپیک برخوردار هستند و به دلیل آنکه یک پیک آمادگی دارند ممکن است در سال آینده نتوانند تا به این حد از مرز آمادگی دست یابند، مثلاً ما بار ها دیده ایم که یک جوان ورزشکار یک سالِ بسیار خوب پشت سر می‌گذارد اما دو تا سه سال بعد از آن فرم آمادگی خارج می‌شود و به همین خاطر من پیش‌بینی می‌کنم رکوردهای پرتاب دیسک در سال آینده با افت محسوسی مواجه شود. اما در حالت کلی باید گفت که ورزشکاران هنگامی‌که سنشان بالاتر می‌رود رسیدن به آمادگی تا حدی سخت‌تر می‌شود. اما در مورد من، خدا رو شکر برخلاف خیلی از ورزشکاران می‌توانم در مدت کمی خودم را به مرز آمادگی برسانم و اصطلاحاً از یک پیک آمادگی در طول یک سال برخوردار نیستم اما در کل باید این قضیه را به فال نیک بگیریم و همچنین باید بگوییم بهتر است اولویت را برای حفظ سلامتی ورزشکاران قرار دهیم و دعا کنیم در سال آینده هم رقابت جذابی را شاهد باشیم.»

وی در پایان صحبتش در مورد وضعیت این روزهای خود و سرفه‌های مکرری که در حین مصاحبه انجام می‌داد گفت: « من الآن واقعیتش نمیدانم که آیا مبتلا به کرونا شدم یا خیر. با توجه به اینکه هم سرفه‌های مکرر دارم و هم از دیشب دچار تب و سردرد شدم و همچنین بدنم خیلی عرق می‌کند و احساس می‌کنم  مبتلا به کرونا شده ام. متأسفانه در این چند روز اخیر مراعات نکردم و از خانه بیرون رفتم و در حال حاضر شرایط خوشایندی ندارم. بالاخره ایران هم ورزشکار کرونایی می‌خواهد.

کد خبر 495227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha