در تداوم جنگ رسانه‌ای چین و آمریکا در خصوص نقطه شروع این بیماری، چینی‌ها پرسیده‌اند آیا تمامی 20 هزار نفری که در آمریکا بر اثر آنلفوانزا درگذشته واقعا آنفلوانزا داشتند.

چین و آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، دعوای آمریکا و چین بر سر منشاء بیماری کرونا زمانی بالا گرفت که رئیس جمهور آمریکا به جای استفاده از واژه بیماری ویروسی کرونا یا کووید-۱۹ از آن با عنوان ویروس چینی یاد داد. وی از آن پس بارها مدعی شده که این ویروس چینی است و چینی‌ها مسئول گسترش آن هستند.

در این میان چینی‌ها نیز پاسخ خود را دارند. آنها با طرح پرسش‌های متعدد اکنون آمریکا را مرکز و منشاء بروز این بیماری می‌دانند.

به گزارش یورونیوز، سفارت چین در فرانسه منشا بیماری کووید -۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

سفارت چین در فرانسه روز دوشنبه با انتشار یک رشته توییت منشا بیماری همه گیری کووید - ۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. در این پیام‌های توییتری که پس از طرح اتهام‌ها و سرزنش‌های مقام‌های آمریکایی به پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان منتشر شده از ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که بیماری کووید ۱۹ از آنجا سرمنشا گرفته نام برده شده است.

در این مجموعه توییت‌  تلاش شده تا با طرح سوالاتی، فرضیه شیوع ویروس کرونا به جهان از طریق شهروندان آمریکایی به اثبات برسد. یکی ازسوال‌ها برای مثال این است: «چه تعداد مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در میان ۲۰ هزار مرگ ناشی از آنفلوانزا که از سپتامبر گذشته (در آمریکا) گزارش شده وجود داشته است؟»

در سوالی دیگر آمده است: «آیا آمریکا تلاش نکرده تا ذات‌الریه یا پنومونی ناشی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را با طرح بیماری آنفلوانزا لاپوشانی کند؟»

پکن و واشنگتن که پیشتر بر سر رقابت‌ تجاری در نزاع بودند اینک به نظر می‌رسد که جنگی جدید را در خصوص انتساب منشا بیماری کووید ۱۹ به یکدیگر آغاز کرده‌اند. دونالد ترامپ همواره از کرونا به عنوان «ویروس چینی» نام می‌برد و به تازگی نیز انتقادهایی را نسبت به اطلاع رسانی دیرهنگام پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است.

کد خبر 494989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha