تب کروناویروس جدید روز به روز داغ‌تر می‌شود. این ویروس همچنان در حال شیوع گسترده‌تر در جهان است و دولت‌ها هر آنچه در توان دارند به کار می‌گیرند، اما گویی چندان نتیجه بخش نیست.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین در حالی استرالیا قرنطینه سراسری اعلام کرده است که یونان هم از فردا قصد اجرای این طرح را دارد. از سوی دیگر فرانسه هم قصد بستن مرز این کشور با انگستان را دارد و مالزی هم برای مقابله با کرونا ویروس از ارتش تقاضتی کمک کرده است. در این میان آمار کشته ها در ایتالیا هم با سرعت عجیبی رو به افزایش است و از ۵۵۰۰ نفر هم گذشت.

  • آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۵۵۰۰ نفر رسید

منابع دولتی در ایتالیا از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کوویدــ‌۱۹) در این کشور به حدود ۵۵۰۰ نفر خبر دادند. به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۵۴۷۶ نفر افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمارهای اعلام‌شده از سوی این نهاد دولتی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بیش از ۵۹ هزار نفر اعلام کرده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۶۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند. ایتالیا بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور روز پنج‌شنبه از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، از چین ــ که در رسانه‌های غربی به‌عنوان مبدأ شیوع کرونا معرفی می‌شود ــ نیز پیش افتاد. بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا اکنون حدود ۶۸ درصد بالاتر از تعداد قربانیان این ویروس در چین است.

  • قرنطینه سراسری در استرالیا و یونان

استرالیا تمامی رویدادهای غیرضروری در کشور را با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ممنوع و قرنطینه سراسری اعلام کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بی بی سی، استرالیا با افزایش تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در این کشور، قرنطینه سراسری اعلام کرده است. از دوشنبه کلوپ‌ها، سالن‌های ورزشی، سینماها و اماکن مذهبی و... در استرالیا تعطیل خواهند شد، این در حالی است که رستوران‌ها و کافه‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر آماده ارائه‌ی خدمات به مردم باشند. دولت استرالیا ۶۶/۴ میلیارد دلار را به منظور مقابله با شیوع بی‌سابقه‌ ویروس کرونا اختصاص داد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پس از جلسه‌ی کابینه ملی، اعمال محدودیت‌های جدید و قرنطینه سراسری کشور را اعلام کرد.تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در استرالیا طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است و به یک هزار و ۳۱۵ نفر رسیده است. تاکنون هفت نفر در استرالیا بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

با اعمال محدودیت‌های جدید در استرالیا بسیاری از مشاغل متوقف خواهند شد اما سوپر مارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و خدمات تحویل درب منزل نیز همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.نخست وزیر استرالیا گفت که تصمیم بر آن شد که مدارس باز بمانند اما در صورت نیاز والدین می‌توانند فرزندان را به مدارس نفرستند. وی همچنین گفت: «من نمی‌توانم ببینم که فرزندانمان یک سال تحصیلی کامل را به دلیل شیوع کرونا از دست بدهند.»

نخست وزیر یونان از اعمال قرنطینه سراسری در این کشور از دوشنبه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، کشور یونان هم به دلیل شیوع ویروس کرونا از روز دوشنبه قرنطینه می شود. کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان یکشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که این اقدام برای کاهش شیوع کرونا در این کشور از روز دوشنبه اعمال می شود. یونان تا امروز ۵۳۰ مورد کرونا تشخیص داده است که ۱۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. دولت تا ۲۴ مارس تمام مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده است و مراسم رژه روز استقلال را نیز لغو کرده است. مقامات اولین اقدامات خود برای رسیدگی به اثر اقتصادی بر روی شرکت‌ها و مردم را اعلام کرده‌اند و قرار بر این است که به افراد مرخصی با حقوق اعطا شود. دولت یونان از جمله کشورهایی است که به دلیل اقامت پناهندگان زیاد در آن با خطر بالایی مواجه است. بسیاری از کارشناسان درباره شیوع گسترده ویروس کرونا در اقامت گاه های پر ازدحام و غیر بهداشتی پناهندگان در جزایر یونان هشدار داده و خواستار تخلیه آن شده اند.

  • فرانسه آماده بستن مرز با انگلستان

بنا بر گزارش‌ها فرانسه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس، آماده بستن مرزهایش با انگلستان است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه در اوایل هفته، مرزهای خود را بر روی مسافران خارجی که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا به این کشور می‌آمدند بست؛ البته به استثنای انگلستان که در دوره‌ی گذار خود پس از برگزیت به سر می‌برد.

اسپوتنیک همچنین به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرده است: با افزایش تهدیدهای ناشی از گسترش ویروس کرونا در اروپا و کم کاری لندن در اجرای اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا، مقامات دولت فرانسه پیشتر آماده بودند تا مرزهای این کشور با انگلستان را ببندند.

یک مقام ارشد در دولت فرانسه نیز در این باره گفته است: «ما خود را برای بسته شدن مرزهای مشترک با انگلستان آماده کرده بودیم و به نخست وزیر جانسون گفته بودیم که در صورت عدم تغییر و تحول در اقدامات انگلیس برای مقابله با کرونا، این کار را عملی خواهیم کرد.»

  • آنگلا مرکل قرنطینه شد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم پس از مثبت شدن جواب آزمایش کرونای دکترش که روز جمعه به او واکسن تزریق کرده بود، قرنطینه شد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از اطلاع از مثبت شدن جواب آزمایش پزشکی که واکسن پنوموکوک به او زده بود، خود را قرنطینه کرد. سخنگوی دفتر مرکل گفت که صدر اعظم ۶۵ ساله آلمان، کمی پس از برگزاری یک کنفرانس خبری در روز یکشنبه، از مثبت شدن جواب آزمایش کرونای پزشک معالجش مطلع شد و اقدامات جدیدی را به منظور دوری از ویروس کرونا به کار گرفت.استفان سیبرت سخنگوی وی هم‌چنین گفت که آنگلا مرکل روز جمعه واکسن پیشگیری عفونت‌های پنوموکوکی زده است. سیبرت در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکل در روزهای آینده مورد آزمایشات منظم و مکرر قرار خواهد گرفت و فعلاً کار خود را از خانه ادامه می‌دهد.

  • مالزی برای مقابله با کرونا از ارتش کمک گرفت

مالزی در پی گسترش سریع ویروس کرونا در سراسر جنوب شرقی آسیا از ارتش این کشور به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کروناویروس کمک گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مالزی در پی شیوع کروناویروس در این کشور که بیشترین تعداد مبتلایان در جنوب شرقی آسیا را داشته است، به منظور اجرای ممنوعیت دو هفته‌ای سفرها در کشور اقدام به استقرار نیروهای ارتش مالزی در خیابان‌ها کرد. گسترش این ویروس در سراسر جنوب شرقی آسیا تاکنون بیش از سه هزار و ۴۶۰ نفر را مبتلا کرده است که ۸۶ نفر از آن‌ها به کام مرگ کشیده شدند، بیش از نیمی از این آمار در پرجمعیت ترین کشور منطقه یعنی اندونزی رخ داده است.

پس از اعمال محدودیت‌های عبور و مرور در مالزی در روز چهارشنبه، سنگاپور و ویتنام هم ورود اتباع خارجی‌ به این کشورها را ممنوع اعلام کردند.

نیروهای ارتش در سرتاسر مالزی مستقر شده و به پلیس‌های راهور در اعمال محدودیت‌های رفت و آمد و انجام ایست بازرسی‌های بهداشتی کمک خواهند کرد. شمار مبتلایان در جنوب شرقی آسیا در ماه جاری به شدت افزایش یافته است. اندونزی ۱۰ مورد دیگر مرگ ناشی از کروناویروس را اعلام کرده است که تعداد کل تلفات در جنوب شرقی آسیا را به ۴۸ نفر رساند. در فیلیپین هم شمار تلفات کووید-۱۹ به ۲۵ نفر افزایش یافت.

  • آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان

 آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کوید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور در جدول های زیر آمده است. آنچه جالب است اینکه از آمار شیوع بیماری در کشور لیبی هیچ اطلاعات رسمی  منتشر نشده است.

توجه:  آخرین به روز رسانی این آمار  ۴فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴و ۳۰دقیقه صورتگرفته است.

 اروپا و آمریــکا 
نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان
ایتالیا ۵۹,۱۳۸ ۵,۴۷۶ ۷,۰۲۴
فرانسه ۱۶،۰۱۸ ۶۷۴ ۲،۲۰۰
اسپانیا ۲۹,۹۰۹ ۱,۸۱۳ ۲,۵۷۵
آلمان ۲۶,۱۵۹ ۱۰۶ ۲۶۶
آمریکا ۳۵,۰۷۰  ۴۵۸ ۱۷۸
سوئیس ۷,۷۷۶ ۱۰۰ ۱۳۱
نروژ ۲,۳۸۵ ۷ ۶
دانمارک ۱۴۵۰ ۱۳ ۱
هلند ۴,۲۰۴ ۱۷۹ ۲
سوئد ۱,۹۳۴ ۲۱ ۱۶
انگلستان ۵،۶۸۳ ۲۸۱ ۹۳
بلژیک ۳،۴۰۱ ۷۶ ۲۶۳
اتریش ۳,۶۶۹ ۱۶ ۹
کانادا ۱,۴۷۰ ۲۰ ۱۴
یونان ۶۲۴ ۱۵ ۱۹
جمهوری چک ۱۱۶۵ ۱ ۶
فنلاند ۶۸۶ ۱ ۱۰
پرتغال ۱۶۰۰ ۱۴ ۵
برزیل ۱۶۰۴ ۲۵ ۲
ایرلند ۹۰۶ ۴ ۵
روسیه ۴۳۸ ۱ ۱۶
ونزوئلا ۷۷ ۰ ۱۵
مکزیک ۳۱۶ ۲ ۴
اوکراین ۷۳ ۳ ۱
آلبانی ۸۹ ۲ ۲
جامائیکا ۱۹ ۱ ۲
آرژانتین ۲۶۶ ۴ ۲۷
رومانی ۴۳۳ ۳ ۶۴
لهستان ۶۴۹ ۷ ۱۳

  

  خاورمیانه و آفریقا 
نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان
ایران ۲۳،۰۴۹ ۱،۱۸۲ ۸،۳۷۶
قطر ۴۹۴ ۰ ۳۳
بحرین ۳۳۷ ۲ ۱۶۰
امارات ۱۵۳ ۲ ۳۸
کویت ۱۸۹ ۰ ۳۰
عراق ۲۳۳ ۲۰ ۵۷
مصر ۳۲۷ ۱۴ ۵۶
عربستان ۵۱۱ ۰ ۱۷
فلسطین ۵۹ ۰ ۱۷
فلسطین اشغالی ۱,۲۳۸ ۱ ۳۷
اردن ۱۱۲ ۰ ۱
لیبی
سوریه ۱ ۰ ۰
سودان ۲ ۱ ۱
لبنان ۲۴۸ ۴ ۸
نیجریه ۳۵ ۱ ۲
ساحل عاج ۱ ۰ ۰
عمان ۶۶ ۰ ۱۷
ترکیه ۱,۲۳۶ ۳۰ ۰
الجزایر ۲۰۱ ۱۷ ۶۵
مغرب ۱۲۲ ۴ ۳

  

 آسیا و اقیانوسیه 
نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان
چین ۸۱,۰۹۳ ۳,۲۷۰ ۷۲,۷۰۳
کره جنوبی ۸,۹۶۱ ۱۱۱ ۳,۱۶۶
ژاپن ۱,۱۰۱ ۴۱ ۲۳۵
کره شمالی ۰ ۰ ۰
مغولستان ۱۰ ۰ ۰
برونئی دارالاسلام ۸۸ ۰ ۲
مالدیو ۱۳ ۰ ۳
بوتان ۲ ۰ ۰
بنگلادش  ۲۷ ۲ ۳
نپال ۱ ۰ ۱
سریلانکا ۸۷ ۰ ۳
افغانستان ۴۰ ۱ ۱
اندونزی ۵۷۹ ۴۹ ۳۰
زلاندنو ۱۰۲ ۰ ۰
فیلیپین ۴۶۲ ۳۳ ۱۸
تایلند ۷۲۱ ۱ ۵۲
ترکمنستان ۱ ۰ ۰
سنگاپور ۴۵۵ ۲ ۱۴۴
مالزی ۱,۵۱۸ ۱۴ ۱۵۹
استرالیا ۱,۷۰۹ ۷ ۸۸
هند ۴۲۵ ۸ ۲۴
پاکستان ۸۰۴ ۶ ۱۳
تایوان ۱۹۵ ۲ ۲۸
ویتنام ۱۲۱ ۰ ۱۷

            

کد خبر 494762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha