ترکیه خروج افراد بالای ۶۵ سال و افراد دچار بیماری‌های مزمن را که در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند، از خانه‌هایشان به جز موارد استثنایی ممنوع کرد.

coronavirus Turkey

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی بر اساس بیانیه وزارت کشور ترکیه پزشکان، داروسازان، کارکنان بهداشتی، شهرداران، استانداران، کارکنان سرویسهای اجتماعی و سایر مقامات عمومی که نقش‌های ضروری دارند از این محدودیت مستثنی هستند و می‌توانند در صورتی که بیماری جدید مانند سرطان نداشته باشند، به کارشان ادامه دهند.

وزارت کشور ترکیه افزوده است افرادی که این محدودیت بر آنها اعمال می‌شود، اگر مجبور به مسافرت یا خروج از خانه باشند باید با تماس با شماره‌های معین‌شده اجازه رسمی بگیرند.

بر اساس مقررات اعلام شده در این باره شهروندان ترکیه که بالای ۶۵ سال هستند و/یا  بیماری‌های مزمنی مانند اختلال دستگاه ایمنی، بیماری مزمن ریوی، آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه، بیماری قلبی-عروقی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی، بیماری کبدی دارند و افرادی که داروهای مهارکننده دستگاه ایمنی مصرف می‌کنند،  از ترک کردن خانه یا راه رفتن در محل‌های باز مانند پارک‌ها و باغ‌ها ممنوع می‌شوند.

همچنین گروه‌هایی برای رفع نیازها و حمایت از افراد قرنطینه شده در خانه بر اساس این مقررات با هماهنگی فرمانداران و بخشداران تشکیل خواهند شد.

ترکیش ایرلاین، هواپیمایی ملی ترکیه نیز اعلام کرد دیگر به افراد ۶۵ ساله و بالاتر بلیط نخواهد فروخت.

همچنین بر اساس دستور وزارت کشور ترکیه از روز یکشنبه ۳ فروردین رستوران‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و محل‌های کار مشابه فقط می‌توانند سفارش‌های آنلاین و بیرون‌بر را قبول کنند.

ترکیه تا روز یکشنبه ۳ فروردین ۹۴۷ مورد ثابت‌شده کووید-۱۹ شامل ۲۱ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است.

کد خبر 494759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha