کارآفرین محله جوادیه با دوخت ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله ویژه بخش های درمان کرونا و توزیع آن به مراکز درمانی معین، پزشکان و کادر درمانی پایتخت را یاری کرده است.

لباس کرونایی

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: «علی جعفری» کارآفرین محله جوادیه، کارگاهی در دل سرای محله دارد و چند سالی است با برش و دوخت لباس های بیمارستانی، محل امنی را برای فعالیت بانوان محله فراهم کرده است. جعفری این روزها با شیوع بیماری کرونا تلاشش را مضاعف کرده و همراه خانواده اش شبانه روز در کارگاه خیاطی شان فعالیت می کند و تا اکنون ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله دوخته و در اختیار مراکز درمانی قرار داده است. اومی گوید: «پیش از این در حدود ۱۵ تن از اهالی در کنار من و همسر و پسرم کار می کردند با شیوع بیماری کرونا و ممنوع شدن فعالیت های جمعی، تصمیم به دوخت لباس  ایزوله گرفتم. البته در انجام این کار شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۴ از هیچ حمایتی دریغ نکرده است.»

این کارآفرین محله جوادیه همچنین در نظر دارد تعداد قابل توجهی دستکش تولید کرده و رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد: «شهردار ناحیه ۲ برای تولید دستکش قول مساعدت داده است.»

  • جدال کرونایی در جوادیه

در کارگاه کارآفرینی جعفری کوهی از لباس های ایزوله وجود دارد که توسط ۲ بانو بسته بندی و به بیمارستان های معین ارسال می شود. جعفری می گوید: «در حال حاضر ۵ نفری در کارگاه کار می کنیم. قبل از کار فضای کارگاه و چرخ های خیاطی را ضدعفونی کرده ایم. در واقع شرایط مطلوبی در کارگاه برای تولید لباس  ایزوله مهیا شده است. به جز چند نفری که در کارگاه کار می کنند، کسی اجازه ورود و به این جا را ندارد.» جعفری معتقد است، الان در وضعیتی قرار گرفته ایم که باید هر کس با توجه به توانمندی که دارد برای مبارزه با این بیماری آستین همت بالا بزند. چه خوب که اهالی پای کار باشند و به یاری یکدیگر بروند. 

کد خبر 494458

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha