دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

کریم اعظمی: کابوس از دست دادن بینایی چشم چپ، تلخ‌ترین روزهای زندگی محمود کریمی مهاجم تکنیکی سپاهان را رقم زده و با این شرایط او باید از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

 البته پزشکان متخصص امیدوارند بینایی کریمی دچار مشکل نشود ولی این احتمال که او دیگر قادر به بازی کردن نباشد، بسیار زیاد است.

همه چیز از دقیقه 20 بازی سپاهان و مس کرمان (جمعه گذشته) آغاز شد. دفع توپ مدافع مس باعث شد تا توپ با شدیدترین حالت ممکن به چشم چپ کریمی اصابت کند و او چاره‌ای جز ترک زمین نداشت.

مهاجم سپاهان در توصیف آن صحنه می‌گوید: «اصلاً هیچ‌جا را نمی‌دیدم، ضربه خیلی وحشتناک بود ولی الان کمی بینایی دارم که البته دیدم تار است.»به گفته پزشک سپاهان شبکیه چشم‌چپ کریمی به طور کامل پاره شده و او در حال حاضر مشکل بینایی دارد.

طبق آخرین اخبار قرار است چشم این بازیکن امروز مورد عمل جراحی قرار گیرد، این در حالی است که شایعه از دست رفتن بینایی کریمی روز گذشته در اصفهان دهان به دهان پیچید و این موضوع نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.

کریمی پس از پایان بازی در اصفهان نزد چند پزشک متخصص رفت و بعضی از آنها به این موضوع اشاره کردند که شاید کریمی دیگر نتواند به فوتبالش ادامه دهد. البته آنها امیدوارند که او از لحاظ بینایی دچار مشکل نشود، در ضمن کریمی روز گذشته به تهران آمد تا پس از معاینه دکتر انتظاری، متخصص چشم و بینایی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

  • کریمی: من که باور نمی‌کنم

در این شرایط انتظار می‌رفت که وضعیت روحی کریمی چندان مساعد نباشد ولی لحن صحبت‌های او نشان می‌داد که این بازیکن امیدوار است تا همه چیز به خوبی به پایان برسد. مهاجم سپاهان که به احتمال فراوان امروز تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد، به همشهری گفت: «امیدوارم که هرچه زودتر سلامتی‌ام را به دست بیاورم.»

  • دقیقاً توضیح می‌دهی که چه اتفاقی افتاد؟

فکر می‌کنم دقیقه 15 یا 20 بود که رسول میرطرقی با ضربه‌ای محکم توپ را از منطقه دفاعی مس برگشت داد و من در فاصله نیم‌متری او بودم. توپ به طرز شدیدی به چشم من خورد و اگر اشتباه نکنم پای میر‌طرقی هم به چشمم اصابت کرد. دیگر نمی‌توانستم بازی را ادامه دهم و درد شدیدی داشتم، حالا هم نمی‌دانم که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

  • پزشکان اصفهانی چه عقیده‌ای داشتند؟

شبکیه چشمم پاره شده و به طور حتم باید جراحی کنم. هرکدام از آنها نظر متفاوتی دارند ولی باید مورد جراحی قرار بگیرم تا همه‌چیز مشخص شود. بعضی گفتند که شاید تار ببینم، برخی هم می‌گویند که احتمال نابینایی وجود دارد ولی باور نمی‌کنم.

  • اگر پزشکان به این نتیجه برسند که دیگر نباید بازی کنی، چه تصمیمی می‌گیری؟

فعلاً باید جراحی کنم تا همه‌چیز مشخص شود ولی اگر نظر آنها این باشد که نباید بازی کنم، مجبورم که با شرایط کنار بیایم. البته این اتفاقات کافی است که حرف و حدیث‌های زیادی به وجود بیاید ولی من امیدوارم که همه چیز به خوبی حل شود.

  • در حال حاضر وضعیت بینایی چشم چپ‌ات چگونه است؟

به دستور پزشک بانداژ کردم ولی قبل  از آن تار می‌دیدم. فقط امیدوارم که بعد از عمل جراحی مشکل حل شود.

بصیرت: احتمال نابینایی وجود دارد

سرپرست سپاهان با ابراز نگرانی از وضعیت محمود کریمی گفت: «ضربه شدیدی به چشم او خورد و همگی نگران محمود هستیم. چشم او به شدت آسیب دیده و حتی احتمال تار دیدن یا نابینایی وجود دارد، البته امیدواریم که عمل جراحی موفقیت‌آمیز باشد و کریمی خیلی زود به جمع ما برگردد.» در مورد کریمی این شایعه هم وجود دارد که اگر تلاش پزشکان ایرانی کارساز نباشد، باشگاه سپاهان او را به خارج از کشور می‌فرستد تا مراحل درمان به طور کامل انجام شود.

پزشک سپاهان: قضاوت هنوز زود است

پزشک سپاهان که در جریان کامل مصدومیت کریمی قرار دارد، در مورد وضعیت این بازیکن گفت: «به دلیل پارگی شبکیه چشم، کریمی خیلی زود باید جراحی شود ولی قضاوت در مورد وضعیت او هنوز زود است و باید منتظر جواب پزشکان باشیم.» وی تأکید کرد: «بعد از عمل جراحی، پزشک متخصص نظر نهایی را می‌دهد و ما هم تا آن زمان امیدوار می‌مانیم، البته مصدومیت کریمی جدی است.»

کد خبر 49403

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز