مدتی است به سبب شیوع بیماری «کرونا» و برای جلوگیری از انتقال ویروس «کووید ۱۹»، تفکیک زباله متوقف شده است اما زباله گردها و تفکیک غیر مجاز در خانه های مسکونی همچنان تداوم دارد.

جمع اوری زباله گردها منطقه 12

همشهری آنلاین_ زینب زینال زاده: کرونا، این مهمان ناخوانده که از سرزمین چشم بادامی ها وارد کشورمان شده است، این روزها در همه جا جولان می دهد. شهروندان با بی اهمیتی به نکات و اصول بهداشتی و بی توجهی به پویش «در خانه بمانید»، مسیر شیوع این بیماری را هموارتر می کنند. زباله های خشک مانند دستکش و ماسک که این روزها بیش از هر زمان دیگر مورد استفاده قرار می گیرند، از یک سو و تردد زباله گردها در معابر از سوی دیگر، عوامل انتقال و شیوع این بیماری محسوب می شوند.

مسئولان سازمان «پسماند و معاونت خدمات شهری» شهرداری تهران، در حیطه وظایف شان برای مقابله با این ویروس منحوس، دستور توقف تفکیک زباله و برخورد با زباله گردها را به شهرداری مناطق ابلاغ کرده اند. به گفته «محمدرضا ندرلو»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۲، مکان هایی که زباله گردها در آنها اقدام به تفکیک غیرمجاز زباله می کردند، شناسایی و تعطیل شدند.

او به خبرنگار ما گفت: «تفکیک غیر مجاز زباله در خانه های قدیمی و فرسوده از معضلات منطقه ۱۲ است که شهروندان از این بابت گلایه هم دارند. با شیوع بیماری کرونا، تعطیلی این مکان ها در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفت.»به گفته ندرلو، بیشتر این مراکز در محله های «شوش» و «دروازه غار» قرار داشتند.

  • تقدیر اهالی از شهرداری

تعطیلی مراکز تفکیک غیر مجاز زباله از مطالبات شهروندان بود که گویا این کار در شرایط فعلی محقق شده است.

«رمضان حسینی»، از کاسبان قدیمی محله شوش، در گفت و گوی تلفنی به خبرنگار ما گفت: «وجود این مراکز همواره منشا آلودگی و شیوع انواع بیماری بودند. بوی تعفن آنها هم مدام اهالی را آزار می داد و تردد زباله گردها که بیشتر آنها معتاد هستند هم امنیت محله را از بین برده است. تعطیلی این مراکز با خوشحالی اهالی مواجه شده و امیدوارم همچنان تداوم داشته باشد.»

کد خبر 493941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha