مراکز تفکیک غیرمجاز زباله در ناحیه یک منطقه ۱۵ که مدت‌ها بود برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کردند، برای کنترل کرونا پلمب شدند.

پلمب واحدهای تفکیک غیر مجاز زباله منطقه 15

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: ناحیه یک منطقه ۱۵ دارای ۶ محله است که از گذشته تاکنون ۹۱ گاراژ و مرکز تفکیک زباله در این محله‌ها فعالیت می‌کردند.
«مهدی استرابی» شهردار ناحیه یک در این باره می‌گوید: «جلوگیری از فعالیت واحدهای غیر مجاز تفکیک زباله با هدف رفع آلودگی‌های زیست محیطی و رضایتمندی شهروندان انجام شد. با توجه به اینکه مراکز غیر مجاز تفکیک زباله یکی از مراکزی است که به دلیل عدم رعایت بهداشت امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد، بیشتر مصمم به اجرای طرح پلمب این اصناف شدیم.»
استرابی ادامه داد: «متاسفانه در گذشته این مشاغل بعد از اعمال بند ۲۰ ماده ۵۵ اداره ساماندهی صنایع و مشاغل، فک پلمب می‌کردند در نتیجه این قانون بازدارندگی کافی را نداشت و مجدد شاهد فعالیت این مراکز غیر مجاز بودیم. به همین دلیل کارگروه ساماندهی مشاغل تشکیل و محورهای استقرار این مراکز مشخص شد و در نتیجه با مکاتبات انجام شده با قوه قضاییه و مساعدت‌های معاون دادستان تهران رای جمع آوری این مشاغل صادر شد و با همکاری نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های اجرایی اعمال قانون انجام و در نهایت از ادامه فعالیت این مراکز با انجام پلمب جلوگیری شد.»
شهردار ناحیه یک منطقه ۱۵ از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت واحدهای غیر مجاز تفکیک پسماند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

کد خبر 492679

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha