معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۵ روز گذشته به طور میانگین روزانه ۶۰ نفر به دلیل مسمومیت با الکل به مراکز درمانی مراجعه کردند.

متانول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اکبری با بیان اینکه در هفته‌های اخیر با افزایش آمار مسمومیت با الکل مواجه هستیم، اظهار کرد: بر اساس آمارها در طی پنج روز گذشته به طور میانگین روزانه ۶۰ مورد مسمومیت با الکل به بیمارستان مراجعه و بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تاکنون ۳۸۳ مورد مسمومیت با الکل در سطح استان گزارش شده که متاسفانه ۶۱ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مسمومیت الکل در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، جهرم و فسا بیشترین آمار را داشته است، افزود: تاکنون ۲۰ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی نابینا و ۳۰  نفر دچار نارسایی کبد شده‌اند و مابقی بستری هستند.

اکبری با تأکید بر اینکه با شیوع بیماری کرونا هیچ مرکز درمانی تعطیل نشده است، بیان کرد: تمام مراکز درمانی با صد در صد نیروهای خود در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: تأثیر مصرف الکل بر روی بیماری کرونا و یا پیشگیری از ابتلا به آن شایعه است و هیچ مرجع علمی ندارد، مردم به این شایعات هیچ توجهی نکنند و جان خود را به خطر نیندازند.

کد خبر 493807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha