رئیس پلیس راه ایلام گفت: مسیرهای استان ایلام در پی بارش باران لغزنده و مستعد رانش و ریزش است و رانندگان باید با احتیاط حرکت کنند.

ریزش و بارش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون مسیر آبدانان - میمه به علت رانش و ریزش کوه مسدود است و با توجه به اینکه این جاده راه دسترسی جایگزین ندارد یک خط از آن برای تردد خوردوهای سبک سواری به صورت اضطراری باز شده است.

وی افزود: جاده دهلران - مورموری نیز به علت سرریز آب سد دویرج همچنان مسدود است و رانندگان باید از مسیر جایگزین دشت عباس - مورموی تردد کنند.

همتی‌زاده از همه رانندگان و مردم خواست با توجه به نامساعد بودن هوای استان و مه‌آلودگی گردنه‌ها و احتمال ریزش و رانش کوه از سفرهای غیرضروری بین‌شهری خودداری کنند.

آغاز طرح نوروزی پلیس راه استان ایلام

رئیس پلیس راه ایلام همچنین از اجرای طرح گشت نوروزی پلیس راه از امروز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در این استان خبر داد.

وی افزود: در اجرای این طرح با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور، پلیس متناسب با وضعیت بهداشت فردی و اجتماعی طرح نوروزی را با شعار جامع محور پلیس (سلامت خانواده، امنیت جامعه) آغاز و در خدمت رسانی به مردم آمادگی خود را اعلام می کند.

همتی‌زاده یادآور شد: در اجرای این طرح، پلیس راه ایلام در جهت پیشگیری از تصادفات و تلفات انسانی با استفاده از تمام ظرفیت های در اختیار، دوربین های کنترل سرعت ثابت و سیار و سامانه پایش تصویری، رفتارهای ترافیکی رانندگان را مورد رصد قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد: ۴۴ واحد گشتی  به صورت محسوس و نامحسوس و همچنین ۱۴ تیم تلفیقی مشترک این پلیس با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای امنیت ترافیکی جاده ها را کنترل می کنند و اجازه نخواهند داد افراد ناهنجار امنیت و آرامش شهروندان را به خطر بیندازند.

وی گفت: هرگونه رفتار مخاطره آمیز از سوی رانندگان و سایر کاربران ترافیکی می‌تواند یک تهدید برای سلامت و ایمنی کاربران ترافیکی باشد و بسترساز یک تصادف باشد.

همتی‌زاده اظهار کرد: در راستای تصمیم شورای تامین استان و جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ورودی آرامستان های سراسر استان تا اطلاع بعدی مسدود است و همچنین برپا کردن چادر در دامان طبیعت به دلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: توصیه می شود رانندگان و مسافران نوروزی تا حد امکان در این ایام در جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا از تردد غیرضروری در جاده ها خودداری کنند.

براساس اعلام هواشناسی ایلام، سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد استان شده است سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را در پی خواهد شد.

این سامانه که تا ساعاتی از پنج‌شنبه ۲۹ اسفند در استان فعال است از قدرت ریزشی مناسبی برخوردار است و می‌تواند باعث بروز خسارت هایی شود.

کد خبر 493778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha