مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

در چند سال اخیر با ورود خودرو‌های مدل بالا و نو به بازار و همزمان با آن از رده خارج شدن خودرو‌های فرسوده، کار و کاسبی کارواش‌ها حسابی سکه شده‌است.

هر چند در طول این مدت فناوری به بازار کارواش هم سرایت کرده و در برخی مناطق شهر کارواش‌های اتوماتیک به راه افتاده‌اند اما همچنان تعداد کارواش‌های دستی بیشتر است و طرفداران زیاد‌تری هم دارد.

روشن است که وقتی سخن از فناوری به میان می‌آید، هزینه‌ها هم بالاتر می‌رود و رانندگان ترجیح می‌دهند خودروی خود را به دست همان ابر و کف سنتی بسپارند. گروهی هم معتقدند نتیجه کار کارواش‌های مکانیزه به اندازه کارواش‌های دستی رضایت‌بخش نیست.

همچنین برخی از کارواش‌های مکانیزه تنها روشویی می‌کنند و خدمات دیگر کارواش‌های دستی را ارائه نمی‌کنند.

تعدادی از کارواش‌ها هم در جملات تبلیغاتی خود به شست وشوی خودرو با آب گرم اشاره می کنند که شست و شو با آب گرم، به ویژه در مورد موتور خودرو، موجب از بین رفتن کامل آلودگی ها می شود و از جمله مزیت‌هایی است که یک کارواش را از کارواش دیگر متمایز می‌کند.

واکس زدن و پولیش خودرو هم جزء خدمات لوکس کارواش‌هاست که معمولا با توجه به هزینه‌بر بودن آن، مشتری‌اش خودرو‌های مدل بالا هستند.

باوجود اینکه هزینه خدمات معمولی کارواش‌ها چندان زیاد نیست اما اغلب آنهایی که به کارواش می‌روند بر این نکته تاکید دارند که هزینه‌ انعام کارگران  به مراتب بیش از هزینه خود کارواش است. ماجرای انعام کارواش هم از آن قصه ‌هایی است که سر دراز دارد.

از یک طرف کارگران کارواش‌ها ادعا می‌کنند حقوق ثابت دریافت نمی‌کنند و تنها از راه همین انعام‌ها امرار معاش می‌کنند. از طرف دیگر هم صاحبان کارواش می‌گویند پرداخت انعام به هیچ وجه اجباری نیست.

این در حالی است که قیمت خدمات کارواش مانند بسیاری از خدمات دیگر که ناگهان دو یا چند برابر می‌شوند، جا‌به‌جا نشده است. البته هزینه کارواش‌ها در مناطق مختلف شهر و بسته به نوع خدمات آنها متفاوت است.

کد خبر 49369

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز