مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اتومبیل‌سازی نیسان ساختمان جدید ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش در آمریکا را با خصوصیاتی دوستدار محیط‌زیست طراحی کرده است.‪

تا نشانه‌ای تصویری برای خریداران ماشین و کامیون باشد که به طور فزاینده‌ای به مسائل زیست‌محیطی توجه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز این دفتر مرکزی ۱۰ طبقه S شکل در ماه جولای گشایش می‌یابد و نهایتا ۱۵۰۰ کارمند را در خود جای می‌‌دهد.

شعبه آمریکای شمالی نیسان پس از انتقال دفتر مرکزیش از جنوب کالیفرنیا به شهر فرانکلین در ایالت تنسی، مهندسان تاسیسات خود را واداشت تا این دفتر جدید را با خصوصیاتی طراحی کنند که نشان‌دهنده دلبستگی به محیط زیست فراتر  از کارهایی مانند طراحی موتورهای با مصرف کمتر بنزین یا دود کمتر باشد.

این ساختمان به یک "سیستم برداشت نور" مجهز است که به طور خودکار چراغ‌‌های درونی مجموعه ۴۲ هزار متر مربعی دفترها را کم‌نور یا خاموش می‌کند. کرکره‌های آفتابی بیرونی  - که مانند آفتاب‌گیرهای بازتاب‌دهنده عمل می‌کنند - با تیغه‌هایی طراحی‌شده با کامپیوتر نور خورشید را هدایت می‌کنند تا از میزان برق آفتاب و حرارت در تابستان‌های گرم جنوب آمریکا کاسته شود.

تهویه مطبوع و حرارت از طریق خروجی‌هایی در هر میزکاری کنترل می‌شود.

مهندسان نیسان می‌گویند این ساختمان باید ۳۵ درصد انرژی کمتری از یک ساختمان با طراحی سنتی مصرف کند.

نیسان بیرون این ساختمان پوشیده از شیشه در حال احیای یک زمین باتلاقی ۲.۵ جریبی است. ده‌ها هزار اصله از گیاهان بومی ایالت تنسی مانند  زنبق و راش  از هم اکنون در این زمین کاشته شده‌اند.

البته گیاهان سبز تقریبا در هرجایی دیگری در این فضا ، به جز یک محل پارک ماشین‌ها که در یک انتهای این ساختمان  به طول ۱۲۰ متر، که سنگفرش است وجود دارد.

دیوید کول پژوهشگر اتومیبل در شهر ٱن آربور در میشیگان در این باره می‌گوید که سازندگان اتومبیل در این اشتیاق شریک هستند که به مشتریان نشان دهند که در داخل و خارج جاده "سبز" هستند و یک  دفتر مرکزی جدید مکان خوبی برای نشان دادن این تعهد زیست‌محیطی است.

کول می‌افزاید: "در شرایط کنونی محیط زیست، سبزبودن در هر کاری که انجام می‌دهید، بسیار مد روز شده است، مسئله‌‌‌ای که اهمیت زیادی به ٱن می‌دهند."

کد خبر 45988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز