معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: بسیج عمومی ضدعفونی معابر و ادارات پنج‌شنبه این هفته مصادف با ۲۹ اسفندماه به صورت هم‌زمان در سراسر استان برگزار می‌شود.

آذربایجان غربی

آیدین رحمانی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: بسیج عمومی ضدعفونی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد شکل می‌گیرد.  

وی که ریاست کمیته زیرساخت‌های ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان را عهده‌دار است، ادامه داد: بر اساس مصوبه‌های این کمیته، هفت گروه نظارت و بازرسی بر نحوه ضدعفونی کردن اماکن عمومی نیز تشکیل شده است که از فردا، چهارشنبه فعال می‌شود.  

رحمانی اظهار داشت: استقرار گیت‌های ضدعفونی برای گندزدایی ناوگان حمل و نقل نیز از دیگر مصوبه‌های این کمیته به شمار می‌رود که تاکنون در یکی از ورودی‌های شهر ارومیه مستقر شده و در ٢ ورودی پرتردد ارومیه نیز تا روزهای آینده ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در این کمیته مقرر شده است تا مردم راس ساعت ۲۱ زباله‌های خود را در در منازل قرار دهند تا توسط شهرداری جمع‌آوری شود زیرا این هماهنگی از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: همچنین زباله منازلی که ساکنان آنها مشکوک به کرونا هستند، با تدابیر ویژه توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود.  

رحمانی گفت: علاوه بر آن با هدف کنترل فعالیت زباله‌گردها که در خطر بیماری قرار دارند، مراکز خرید ضایعات در آذربایجان‌غربی تعطیل می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از اتراق پرندگان در محل پسماند ارومیه نیز اقدامات لازم صورت گرفته و از فردا چهارشنبه دستگاه مکانیزه در منطقه نصب می‌شود؛ البته تاکنون از صدای اسلحه‌ برای پخش کردن پرندگان استفاده شده‌است تا پرندگانی که بر روی زباله‌های می‌نشینند، ویروس را به نقاط مسکونی انتقال ندهند.  

وی بیان کرد: هماهنگی مناسبی بین ارتش و هلال‌احمر آذربایجان‌غربی صورت گرفته و این نهادها برای برپایی بیمارستان ١۵٠ تختخوابی صحرایی آمادگی کامل دارد.  

رحمانی اظهار داشت: برای برپایی نقاهتگاه‌های لازم برای بیماران نیز مقرر شده است تا برخی هتل‌ها با مدیریت مشترک اداره‌کل میراث فرهنگی و علوم پزشکی استان آمادگی لازم را داشته باشند.  

وی اضافه کرد: همچنین ۶۶ مامورسرای دستگاه‌های اجرایی این استان برای برپایی نقاهتگاه آماده شده و باقی محل‌ها در حال آماده‌سازی است تا در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.  

رحمانی تاکید کرد: همچنین مقرر شده است تا موزه‌های آذربایجان‌غربی فعالیتی نداشته باشند و جهت جلوگیری از ترغیب مردم برای سفر، دستگاه‌های اجرایی حق ارائه خدمات سفر را ندارند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: باید اقدامات لازم برای جلوگیری از حضور جمع کثیری از مردم در باغ رضوان در روز پنج‌شنبه آخر سال انجام شود تا بار مراجعه کاهش یابد.  

سردار مسعود خرم‌نیا ادامه داد: همچنین طی امروز به ٧٢ واحد نمایشگاهی خودرو  که فعال بود، تذکر شفاهی داده شد که این نمایشگاه‌ها خودشان اقدام به تعطیلی کردند.  

وی بیان کرد: ٧۵٢ واحد عرضه قلیان در سطح استان پلمب شده که ١۵۶ مورد از این تعداد در ارومیه قرار داشته و مابقی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فعال بوده است.  

سردار خرم‌نیا اظهار داشت: همچنین فعالیت سوئیت‌ها و هتل آپارتمان‌ها به ویژه در سردشت رصد و پلمب می‌شود؛  فرماندهی انتظامی استان همچنین آمادگی دارد تا پست‌های کنترل و قرنطینه را در ورودی‌های شهرها مستقر کند.  

کد خبر 493671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha