نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بنا به حکم شرعی مقام معظم رهبری و دیگر مراجع اگر غسالخانه‌های مخصوص بیماران عفونی وجود ندارد باید این اموات تیمم شوند و احکام شرعی کفن و دفن آنها رعایت شود.

غسالخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار اظهار کرد: به فرموده رهبری هر استانی فاقد غسالخانه ویژه فوتی‌های عفونی است باید اعتبارات لازم برای احداث این غسالخانه‌ها را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

او ضمن اینکه از مسئولان استان خواست نسبت به اقشار آسیب‌دیده ناشی از رکود بازار و بازاریان کم درآمد توجه بیشتری داشته باشند از همه مردم خواست با حفظ آرمش و رعایت مسائل بهداشتی، کرونا را تا زمان ریشه‌کنی آن جدی بیگرند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: مردم و دستگاه‌های اجرایی باید آگاه باشند که مصوبه‌های ستاد پیشگیری از کرونا در سطح ملی و استانی الزامی و قابل اجرا و تمکین است تا این بیماری هرچه زودتر مهار و ریشه کن شود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید نگاه مردم به بیماری کرونا به عنوان یک بیماری بدنام تغیر کند و شهروندان آگاه باشند که کرونا یک بیماری همچون سایر بیماری‌ها از جمله آنفلوانزا است.

سلام امینی یادآور شد: متاسفانه دیدگاه مردم نسبت به بیماری کرونا منفی و بدگمانانه است در حالی که این بیماری فرقی با دیگر بیماری‌ها ندارد و تفاوت آن در قدرت سرایت بالای آن است.

وی افزود: آگاهی مردم باید نسبت به برخورد با ویروس کرونا و مبتلایان به این بیماری افزایش یابد و همچنین افراد مبتلا به کرونا نباید بیماری خود را از دیگران و به ویژه مراکز درمانی مخفی کنند چرا که این موضوع به خود آنها و دیگران آسیب می‌زند.

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت کردند که با احتساب موارد قبلی، تعداد بیماران فوتی مبتلا به کرونا در استان به هشت نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد کریمیان اظهار کرد: مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان ایلام با ثبت 7 مورد جدید به ۱۱۰ نفر رسید.

کد خبر 493548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha