آلمان به علت بحران شیوع کرونا مرزهایش با فرانسه، اتریش و سوئد از صبح دوشنبه ۲۶ اسفند خواهد بست.

Merkel

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه روزنامه عامه‌پسند بیلد آلمان گزارش کرده است که بستن مرزها از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه آغاز شد. به ادعای این روزنامه حمل‌ونقل کالاها و مسافران عبوری از ممنوعیت مستثنی هستند.

به نوشته این روزنامه آنگلا مرکل، صدراعظم  و هورست سیفوفر، وزیر کشور آلمان روز یکشنبه با نخست‌وزیران ایالت‌هایی در این کشور که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، ملاقات کرده‌اند تا موافقت آنها را جلب کنند.

بر اساس این گزارش هدف این از تصمیم نه فقط کند کردن انتشار ویروس کرونا بلکه همچنین مانع شدن از رفت‌وآمد مرزی مردم وحشت‌زده است که به خرید اقلام ضروری روی آورده‌اند.

قرار است وزیر کشور آلمان در ساعات بعدی یک کنفرانس خبری در این باره برگزار کند.

مقامات فرانسه نیز می‌گویند این تصمیم با هماهنگی با آنها اتخاذ شده است. البته وزارت کشور فرانسه تاکید کرد مرز به طور کامل بسته نمی‌شود، بلکه رفت‌وآمدهای مرزی به حداقل ضروری کاهش می‌یابد و افراد و تجار همچنان امکان عبور از مرز را خواند داشت.

با اینکه اقدامات آلمان فقط سه کشور را در برمی‌گیرد، اما سایر کشورهای همسایه آلمان مانند لهستان، جمهوری چک و دانمارک خودشان مرزهایشان را بسته‌اند یا  محدودیت‌های شدید مرزی برقرار کرده‌اند.

آلمان تا به حال درباره بستن مرزهایش مقاومت کرده بود تا معاهده شنگن را  که آزادی رفت‌وآمد میان کشورهای اروپایی را تضمین می‌کند، به خطر نیندازد. آلمان از قبل نیز به خاطر بحران مهاجران و تهدیدهای تروریستی در این مورد تحت فشار بود.

اما در حالیکه اروپا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است، شرایط در حال تغییر است.

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است شمار زیادی از موارد بیماری را گزارش کرده و شمار عفونت‌ها تا روز شنبه در این کشور به ۳۷۹۵ مورد رسیده است. بر اساس آخرین آمار رسمی کشوری هشت مرگ ناشی از کووید-۱۹ رخ داده است، گرچه دو مورد مرگ بیشتر روز یکشنبه از ایالت باواریا گزارش شد.

کد خبر 493021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha