دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

کودکان و نوجوانان هنرمند با هشتگ #بازگشت-دزد-عروسک‌ها معرفی می‌شوند.

بیدقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ار ایسنا، حمیدرضا بیدقی، تصویرگر کتاب کودک، طراح گرافیست و مبدع «دستوطرح» از راه‌اندازی کمپینی که با دوستان هنرمندش در پی انتشار یک آهنگ خاص اجرایی کرده‌اند، خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان هنرمند و بااستعداد که فعالیت‌شان به تایید کارشناسی برسد، از این طریق معرفی خواهند شد.

به گفته او، «دستوطرح» عنوان فعالیتی هنری است که در آن با تک‌کلمه‌ها یا عبارت‌های کوتاه و با همراهی قطعه‌ای موسیقی، دست به خلق تصاویری می‌زند که از آن طریق می‌توان مفاهیم و پیام‌های مطول و درخوری ارائه داد. «دستوطرح» تاکنون توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. نکته کهم درباره این ایده هنری آن است که بین کلمات منتخب و تصویری که از این طریق خلق می‌شود، ارتباط معنایی وجود دارد و کلمه و تصویر نوعی دادوستند و مفهومی با هم برقرار می‌کنند. دستوطرح به فراخور سوژه‌های روز، گاه دست به انتقاد از سیاست‌ها و برنامه‌های جاری در کشور هم می‌زند.

انتخاب کلماتی مثل کرونا، خاطرات شمال، آیلان و ... از جمله انتخاب‌هایی است که طراح می‌گوید، سعی دارد از این طریق پیامی را به جامعه انتقال دهد، برتری یک عنصر فرهنگی را تایید کند یا با امری ضدفرهنگی مبارزه کند. خبر جدید درباره «دستوطرح» آن است که بخشی را برای معرفی آثار هنری کودکان و نوجوانان اختصاص داده است. حمیدرضا بیدقی، طراح و گرافیست و امین قدمی، کاگردان و سینماگر، آغازگر این بخش هستند.

 بیدقی گفت: کاری که در «دستوطرح» شروع کردیم، معرفی کودکان و نوجوانانی است که هر کدام دارای هنر و استعداد خاصی هستند و بعد از بررسی کارشناسی فعالیت‌های‌شان، از این طریق معرفی خواهند شد. او افزود: هر روز دو کودک و نوجوان از طریق صفحه اینستاگرامی «دستوطرح» معرفی می‌شوند. از طریق راه‌اندازی بخش کودکان روی فرهنگ‌سازی مناسب برای کودکان و نوجوانان فعالیت خواهیم کرد. همچنین تولید محتوای سالم با تکنیک دستوطرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.  امیدواریم در کنار سایر زحمت‌کشان حوزه کودک و نوجوان بتوانیم گامی در جهت سالم‌سازی فضای مجازی برداریم.

بیدقی با اشاره به انتشار تک‌آهنگی که با گفتن «آهای گلای تو خونه، محصلای نمونه»، محصلان از مطالعه و کتاب‌خوانی منع می‌شوند، توضیح داد که پس از هجوم اخیر محصولات ضدفرهنگی که به سلامت و تربیت کودکان خدشه وارد می‌کند، به همراه تعدادی از دوستان و همکاران به این فکر افتادیم که حرکتی را در فضای مجازی در مقابل این هجمه شروع کنیم.

او افزود:  از همه درخواست کردیم هشتگی را به ما پیشنهاد بدهند تا به طور متمرکز کار خود را شروع کنیم.  احسان جاودان هشتگ «بازگشت دزد عروسک‌ها» را پیشنهاد کرد. این هشتگ از فیلم «دزد عروسک‌ها» ساخته محمدرضا هنرمند اقتباس شده است. دلیل این انتخاب آن است که سابقه نوستالژیکِ این فیلم و حرکت و تلاش بچه‌ها و دزدی که آمده بود تا رویاهای آن‌ها را ببرد و ... مناسب با حال و هوای این حرکت است. 

این طراح و تصویرپرداز تأکید کرد: ما روی مبارزه با آن آهنگ خاص جلو نرفتیم، بلکه هدف ما بزرگ‌تر بوده است. برای همین شروع به رایزنی با نقاط مشخص و مرتبط با کودکان کردیم. مدیرانی در مجموعه آموزش و پرورش به ما قول همکاری داده‌اند. همچنین سازمان هلال احمر و برخی ناشران و مجموعه‌های خبری نیز قول داده‌اند که که با ما همکاری داشته باشند. با هشتگ «بازگشت دزد عروسک‌ها»، کودکان و نوجوانان خلاق که در حوزه‌های مختلف هنری از نقالی و حافظ‌خوانی گرفته تا نوازنده و نقاش معرفی می‌شوند.

کد خبر 492960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha