یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

دلیل تعطیلی غارها شیوع بیماری کرونا و امکان ورود و باقی ماندن ویروس در محیط سرد و مرطوب غار برای مدت طولانی و انتقال آن توسط خفاش‌ها و امکان شیوع مجدد بیماری در دوره‌های متعدد اعلام شده است.

غار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها به علت شیوع ویروس کرونا خواستار تعطیلی فوری غارها شد. 

در متن نامه کیومرث کلانتری آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و امکان ورود ویروس به غارهای کشور و باقی ماندن ویروس در محیط سرد و مرطوب غار برای مدت زمان بسیار طولانی و انتقال آن توسط خفاش‌ها (به عنوان ناقل میزبان)، می‌تواند باعث شیوع مجدد بیماری در دوره‌های متعدد شود.

مقتضی است با هماهنگی مقامات ذیربط استانی نسبت به توقف بهره‌برداری از غارها و اعلام هشدارهای لازم در خصوص موضوع و حتی‌المقدور نصب موانع ورود به غارها اقدام لازم معمول و نتیجه را اعلام دارید.

گفته می‌شود دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ غار در کشور وجود دارد البته هنوز آمار مستندی از آنها موجود نیست و متاسفانه فهرست جامعی از تعداد غارها در کشور تهیه نشده است، تعدادی از آنها به غارها مانند غار علیصدر به غارهای گردشگری تبدیل شده‌اند و سالانه پذیرای حجم زیادی گردشگر هستند.

لازم به ذکر است که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 492937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha