مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، همه اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

محوطه های تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ارجمند افزود: بر این اساس در گنبد سلطانیه، غار کتله خور، موزه مردم‌شناسی رختشوی‌خانه، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی زنجان، موزه باستان‌شناسی ابهر استان زنجان و موزه صنایع‌دستی تا اطلاع بعدی از پذیرش بازدیدکنندگان معذور هستیم.  

وی بابیان اینکه این اقدام برای حفاظت از سلامت شهروندان انجام می‌شود، اظهار کرد: ما در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۹ برای مقابله ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار داریم.  

بر اساس مصوبه شورای تأمین و ستاد پیشگیری از کرونای استان زنجان، این استان در نوروز ۹۹ پذیرای مسافران و گردشگران نخواهد بود.  

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از مجموع ۵۳ بیمار مبتلابه ویروس کرونا در این استان، تاکنون ۲۶ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

همچنین رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ۱۸ اسفندماه نیز اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبودیافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

کد خبر 490665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha