روشن کردن آتش و پریدن از روی آن با رعایت نکات ایمنی و گفتن عبارت «سرخی تو از من، زردی من از تو»، سنت دیرینی است که در چهارشنبه آخر سال برگزار می شود. امسال با شیوع بیماری «کرونا» به گفته «جلال ملکی»، سخنگوی سازمان «آتش نشانی» شهرداری تهران، برگزاری این مراسم احتمال ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهد.

چهارشنبه سوري

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: چند روز بیشتر به چهارشنبه آخر سال و برپایی مراسم «چهارشنبه سوری» باقی نمانده است. هر سال مسئولان سازمان آتش نشانی در چنین روزهایی هشدارهای ارائه می دادند و از شهروندان می خواستند که مراقب باشند تا دچار آسیب دیدگی و سوختگی نشوند.

امسال شرایط متفاوت است و با شیوع بیماری کرونا مسئولان سازمان آتش نشانی تهران نگرانند مردم بی احتیاطی کنند و با برپایی مراسم چهارشنبه سوری دچار آسیب دیدگی شوند و با مراجعه به مراکز درمانی به بیماری کرونا مبتلا شوند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ما به خانواده ها هشدار داد و گفت: «سال های گذشته، نگران حوادث آتش سوزی و سوختگی بودیم و کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» را تشکیل دادیم و از خانواده ها تقاضا می کردیم مراقب فرزندانشان باشند. امسال عاجزانه خواهش می کنیم از برگزاری این مراسم جلوگیری کنند. »

او ادامه داد: «بیماری کرونا بحران جدی است که همه کشورهای دنیا با آن درگیر هستند و متاسفانه در روزهای اخیر، تعدادی از هموطنانمان به سبب همین بیماری جانشان را از دست دادند. »

به گفته ملکی، با وجود ویروس «کووید ۱۹»، در شهر، بی احتیاطی و جدی نگرفتن توصیه ها حوادث ناگوار و البته جبران ناپذیری به همراه دارد: «اگر بنا به هر دلیلی شهروندان به ویژه قشر نوجوان و جوان در مراسم چهارشنبه سوری آسیب ببینند با انتقالشان به مراکز درمان، احتمال دارد به کرونا مبتلا شوند. »

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: «کادر درمانی درگیر بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه تلاش می کنند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند. بنابراین با برپا نکردن مراسم چهارشنبه سوری بی شک مصدوم نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان کمک می کنیم. »

او ادامه داد: «چهارشنبه سوری یک سنت دیرین ایران زمین است اما در شرایط بحرانی کنونی که در کشور حاکم است، الزامی به انجام این سنت نیست و بهتر است خانواده ها تا دیر نشده با فرزندان شان صحبت کنند و با آگاه کردن آنها مانع برگزاری این مراسم شوند. »

ملکی در پایان تاکید کرد: «برای شکست کرونا نیاز به همکاری همه جانبه است و بدون مشارکت و همکاری شهروندان تلاش ها نتیجه ای نخواهد داشت. پس توصیه ها را برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده و اطرافیان و مردم جامعه جدی بگیریم. »

کد خبر 492812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha