شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

علاءالدین بروجردی*: معمولا در دور دوم هر انتخابات ممکن است حضور مردم کمرنگ‌تر از دور اول باشد،

 اما به‌نظر می‌رسد توجه به تاثیرات سیاسی واجتماعی حضور مردم در صحنه، این واقعیت را یادآور می‌شود که نباید هیچ‌گونه تفاوتی بین مرحله اول و دوم قائل شد.

هرچند توضیح و تفصیل دلایل حضور مردم در انتخابات بارها گفته شده اما بازگویی چند نکته ضروری است. اول اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات، جایگاه والای نظام‌اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را محکم‌تر خواهد کرد و این از جمله موضوعاتی است که واجدان رأی باید آن را با دقت و هوشمندی در نظر بگیرند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که مردم به هر میزان که در انتخابات حضور داشته باشند گام ارزشمندی در مسیر تحقق فرمایش‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری برداشته‌اند.  به هر میزان که حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر باشد، منافع ملی تامین و تحقق آرمان‌های نظام اسلامی عملی‌تر خواهد شد.

همچنین نیم‌نگاهی به مسایل بین‌المللی و هجمه گسترده استکبار به ویژه کشورهای غربی برای در انزوا قراردادن ایران در عرصه‌های جهانی با بهانه قراردادن مسائلی نظیر پرونده هسته‌ای، لازمه و اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو را دوچندان می‌کند. باید دانست که عرض اندام قدرتمندانه مردم در انتخابات به مثابه پاسخی محکم به کینه‌توزی‌ها و غرض‌ورزی‌های بیمارگونه دشمنان به ویژه آمریکا خواهد بود.

دیگر پیام حضور گسترده مردم، پیوستگی ملت و نظام اسلامی است که می‌تواند نقطه قابل توجهی برای اتکای صاحبان رای به آن باشد.با ذکر این توضیحات شایسته است که مردم با همان شور و نشاطی که در  ۲۴ اسفندماه پارسال در دور نخست انتخابات شرکت کردند، روز جمعه این هفته هم در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و آرای خود را که بنیان‌های اعتمادساز و قوت‌بخش برای مسئولان نظام در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تثبیت کنند. 

اما نکته پایانی که بسا اهمیت آن کمتر از نکات مورد اشاره بالا  نیست، انتخاب نمایندگانی اصلح است که بتوانند به نحو احسن پیگیر وظایف نمایندگی مجلس و همچنین پرتلاش در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب باشند. از این روست که مردم باید با معیار قرار دادن توصیه‌ها و رهنمودهای ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب در انتخاب نماینده اصلح بیش از پیش دقت کنند.

* رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 49277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز