با شیوع روزافزون ابتلا به بیماری کووید۱۹، نام افرادی سرشناس، همچون همیشه، در میان تیترهای خبری در جهان دیده می‌شود.

سلبیریتی

همشهری آنلاین-فاطمه عباسی؛ شیوع ویروس جدید کرونا در حالی جهان را دچار یک پاندمیک مرگبار کرده است که به گزارش سازمان جهانی بهداشت تا کنون (زمان تنظیم این گزارش) بیش از ۱۴۲۳۲۰ نفر در ۱۲۹ کشور جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

اگرچه فقر و غنا، شهرت و گمنامی و منطقه و قاره تاثیری در ابتلا به بیماری ندارد اما در میان مبتلایان به این بیماری جدید، نام برخی افراد مشهور و مطرح از جمله سیاستمداران، ورزشکاران و بازیگران جلب نظر می‌کند.

کانادا در حالی مجددا به صدر اخبار رسانه‌ها ورود پیدا کرد که این‌بار رسانه‌ها از مثبت شدن تست کرونای سوفی همسر ۴۴ ساله جاستین ترودو خبر دادند. ترودو با توجه به نداشتن علائم شدید بیماری، تست نداده و تنها خود را به صورت داوطلبانه ایزوله کرده است. 

نادین دوریس دیگر سیاستمداری است که بیمار شد. وزیر بهداشت انگلستان ۶۲ سال سن دارد و اعلام کرده مادر ۸۴ ساله اش نیز به کووید۱۹ مبتلا شده است. اما این خبر به همینجا ختم نشد و اندرو بریدجین بعد از جلسه با دوریس علائمی از بیماری نشان داد؛ این اتفاق باعث شد همسر او طی یک رشته توئیت دوریس را مورد انتقاد قرار دهد.

فابیو وان‌گارتن دستیار رسانه‌ای رئیس جمهور برزیل نیز کرونا مثبت اعلام شده است و این در حالی است که هفته گذشته در جلسه ای با ترامپ حاضر شده بود. کاخ سفید اعلام کرده ترامپ برنامه ای برای تست کووید۱۹ یا قرنطینه ندارد.

تام هنکس بازیگر ۶۳ ساله آمریکایی اولین سلبیریتی‌ای بود که خبر مثبت شدن تست کرونای خود را منتشر کرد. او و همسرش ریتا که او نیز مبتلا شده در استرالیا به سر می‌بردند و با انتشار این موضوع، خبر از قرنطینه خود دادند. فرزندان این دو بازیگر اعلام کردند بیماری آنها در وضعیت وخیمی قرار ندارد.

بعد از چرخش اپیدمی کرونا در اروپا اکنون نوبت لیگ فوتبال قاره سبز رسیده است؛ 

در این میان دنیله روگانی ۲۵ ساله از تیم فوتبال یوونتوس نیز پرچمدار اعلام تست مثبت کرونا در میان فوتبالیست‌ها شد. وضعیت سلامتی او بود که باعث قرنطینه شدن کریستیانو رونالدو شد.

میکل آرتتا، سرمربی ۳۷ ساله آرسنال نیز یک کرونا مثبت فوتبالی دیگر است. 

باشگاه چلسی نیز وضعیت کالوم هادسون-اودوی ۱۹ ساله را بعد از مثبت شدن تست کرونایش خوب اعلام کرده است.

ادی گوبرت ۲۷ ساله، بسکتبالیست NBA از تیم یوتا جاز، به تازگی در یک کنفرانس خبری با بی دقتی میکروفن را لمس کرده بود. بعد از انتقاد رسانه ها از این رفتار وی بود که نتیجه تستش مثبت اعلام شد!

هم تیمی او دونوو میشل ۲۳ ساله نیز به کووید۱۹ مبتلاست.

به هر حال آنچه از نظر علمی دارای اعتبار است این است که ویروس کرونای جدید قدرت انتشار بسیار بالایی دارد و برای مصون ماندن از ابتلا به بیماری کووید۱۹ بهتر است دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد و از حضور غیر ضروری در اجتماع پرهیز کرد.

کد خبر 492667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha