شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همزمان با فرا رسیدن آغاز سال ۱۳۹۹، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با پخش نمایش‌های رادیویی پُر و پیمون به استقبال بهار می روند.

رادیو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ۱۲۱ قسمت نمایش جدید به سفارش شبکه های رادیویی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که علاقمندان می‌توانند شنونده آن از رادیو نمایش و دیگر شبکه‌های رادیویی باشند.

مجموعههای نمایشی «تا عید» به نویسندگی روح الله نوری و کارگردانی مهدی طهماسبی در ۶ قسمت تولید شده و قصه زندگی زنی به نام شوکت خانم است که قرار است با کمک خانواده برای عید آماده شوند. این مجموعه در ۶ قسمت از بیست و چهارم تا بیست و نهم اسفند ساعت ۸:۴۵، «ساده خط خطی»  نمایش شش قسمتی به نویسندگی معصومه سلیمی نسب، أنوش معظمی، مجید حیدری  و کارگردانی میرطاهر مظلومی درباره سفر و کلاهبرداریهای آن در نوروز است که از دوم تا پانزدهم فروردین، ساعت ۲۰:۱۵ و «خانواده آقای نیلی» به نویسندگی داریوش روحی  و کارگردانی مهدی نمینی مقدم داستان خانوادهای ۴ نفره از قشر متوسط  با قصههای طنز درباره موضوعات مختلف نوروزاست که در ۶ قسمت از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ساعت  ۱:۳۰ در رادیو نمایش به روی آنتن میروند.

نمایش ۱۴ قسمتی «مرد نخستین» به نویسندگی داریوش روحی  و کارگردانی رضا عمرانی، درباره سرگذشت پرفسور حسابی است که از شانزدهم تا بیست و نهم اسفند، ساعت ۸:۴۵ به روی آنتن  رادیو معارف می رود. نمایشهای «ایام خوش نبات» در ۸ قسمت  به نویسندگی یاسمن شکر گزار، کارگردانی مهدی طهماسبی درباره گذران زندگی زوج کهنسالی در ایام نوروز است، از دوم تا هشتم فروردین، ساعت ۱:۳۰ و «نوروز با فیروز» به نویسندگی هانیه نجفی  و کارگردانی نورالدین جوادیان داستانی طنز درباره زن و شوهر میانسالی است که برای حل مشکلات مالی خود یک ون خریداری کرده و در ایام نوروز به جابه جایی مسافران تهران و تهران گردی می پردازند. در هفت قسمت از نهم تا پانزدهم فروردین  ساعت ۱:۳۰ به روی آنتن رادیو تهران  میرود.

نمایش «کافه سیار» به نویسندگی بهرام اکبری  و کارگردانی مهرداد عشقیان داستان زوج جوانی است که چند روز مانده به نوروز با هم ازدواج میکنند و در ایام نوروز برای ماه عسل به بندر عباس می روند واتفاقاتی در این بین برایشان رخ میدهد. این نمایش در ده  قسمت از دوم  تا یازدهم فروردین  ساعت ۱:۳۰ از رادیو جوان پخش میشود.

نمایش ۱۴ قسمتی «کوله گرد» به نویسندگی هاجر کوشکی  و کارگردانی ایوب آقاخانی درباره کتاب فروشی است که به دلیل کتاب نخریدن مردم شغلش را از دست می دهد و در ایام نوروز با خانواده اش به سفرهای ارزان قیمت می رود، این نمایش  از دوم تا پانزدهم فروردین ماه، به روی آنتن رادیو صبا می رود.

نمایش «آه به خاطر بلقیس» به نویسندگی سمیرا شکوهی و کارگردانی بهرام  ابراهیمی داستان ۳ دوست قدیمی را روایت می کند که در ده  قسمت از دوم  تا دوازدهم فروردین ساعت ۳:۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود. نمایش ۱۴ قسمتی «همواره بهار» به نویسندگی  بابک صفی خانی  و کارگردانی رامین پورایمان به آیات و روایات اشاره شده به بهار و نوروز اشاره دارد که از دوم تا پانزدهم فروردین، به روی آنتن  رادیو قرآن  می رود. نمایش «خانواده آقای بایرامی» در ۱۴ قسمت  به نویسندگی روح الله نوری، کارگردانی مهدی طهماسبی  درباره اتفاق هایی در یک خانواده ایرانی با نگاهی طنز است. این نمایش از دوم تا سیزدهم فروردین، از رادیو اقتصاد  پخش می‌شود. نمایش «ستاره قطبی» به نویسندگی مریم تاجیک  و کارگردانی مهرداد مهماندوست، داستان زندگی یک مربی ورزش پاراالمپیک است، این نمایش در چهارده  قسمت از اول تا سیزدهم  فروردین به روی آنتن رادیو ورزش می رود. نمایش «پنج مضحکه در پایتخت» به نویسندگی پوریا موسوی و کارگردانی بهرام سروری نژاد، درباره آشنایی با میر نوروزی و کاربردهای آن در بستر فرهنگ فارسی است. این نمایش در ده  قسمت از دوم  تا دوازدهم فروردینساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان، افکتورها و صدابرداران، کارگردانان و نویسندگان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برای پخش نوروزی از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی تهیه و تولید شده است.
 

کد خبر 492613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha