رئیس جمعیت هلال احمر از ارسال بسته های اقلام بهداشتی به منطقه سردشت که تعداد زیادی جانباز شیمیایی بازمانده از جنگ تحمیلی دارد خبر داد.

جانباز شیمیایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر امروز (شنبه ۲۴ اسفند) گفت: به‌منظور حمایت از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی در شهرستان سردشت و پیشگیری از آسیب اهالی منطقه از ویروس کرونا، از روز گذشته(جمعه) ۴ هزار بسته بهداشتی به این منطقه ارسال شده و این روند حمایتی تا قطع زنجیره انتقال ویروس ادامه می‌یابد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم برای شکستن و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، این است که در برخی از مناطق و شهرستان هایی که دارای حساسیت بیشتری هستند، تمهیدات ویژه ای در نظر بگیریم.

نصیری اظهار کرد: سردشت شهرستانی است که در جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و افراد زیادی به نسبت جمعیت در این شهرستان، جانباز شیمیایی بوده و یا دارای مشکلات زمینه ای تنفسی و بعضا خانواده ها هم دچار عارضه هایی در این زمینه هستند که اگر ویروس کرونا که به دستگاه تنفسی افراد حمله می کند، در این شهرستان به صورت گسترده شیوع پیدا کند، مشکلات جدی در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برهمین اساس و به دستور اکید رئیس جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان ماموریت یافت تا در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل ویژه در مورد شهرستان سردشت، تمهیداتی در نظر بگیرد. این تمهیدات در دو  بعد آموزشی، ترویجی و همچنین توزیع بسته های بهداشتی شامل ماسک و ژل بهداشتی میان مردم منطقه بخصوص جانبازان و اهالی مناطق پرخطر و حاشیه ای شهرستان است تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکسته و مانع از آسیب جدی ویروس در این منطقه شویم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: این اقدام بر اساس تعامل میان جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و خیریه ها در حال انجام است و شب گذشته اولین محموله شامل چهار هزار ژل و ماسک به سردشت ارسال شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ارسال محموله های بهداشتی به سردشت تا زمان شکست ویروس کرونا، ادامه خواهد یافت.

 
 
 

کد خبر 492595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha