مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری تهران از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری و حضور در پایانه ها پرهیز کنند.

ضدعفوني ترمينال جنوب

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از اقدامات شبانه روزی کارکنان این سازمان در ضدعفونی کردن پایانه های پایتخت خبر داد و از مراجعان و مسافران خواست حتی المقدور از سفرهای غیرضروری و حضور در پایانه ها اجتناب کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، کلیه کارکنان پایانه های تهران برای پیشگیری از این بیماری آموزش های لازم را دیده و بر اساس پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابق چک لیست روزانه تمامی موارد را با دقت اجرا می کنند.

صدیقی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت : کارکنان پایانه ها بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت و با رعایت کلیه اصول حفاظت فردی مانند پوشیدن ماسک، دستکش و لباس های کار مخصوص، کلیه سطوح و اماکن پایانه نظیر سالن های انتظار، صندلی ها، سرویس های بهداشتی، پله های برقی و ... را با مواد ضدعفونی کننده استاندارد به صورت مستمر و شبانه روزی ضدعفونی و گندزدایی می کنند. 

وی در ادامه از شارژ مستمر مایع دستشویی در سرویس های بهداشتی خبر داد و گفت: کارکنان به صورت مستمر مخازن مایع دستشویی در سرویس های بهداشتی را کنترل و شارژ می کنند و ضمن توضیح نحوه صحیح شستشوی دست ها به صورت تصویری در سرویس های بهداشتی، سطل های زباله دربدار نیز در فواصل صحیح در سرویس های بهداشتی تعبیه شده و این سطل ها به صورت مستمر تخلیه و گندزدایی می شوند.

مدیرعامل سازمان پایانه ها با اشاره به غرف عرضه موادغذایی در پایانه ها گفت: از کلیه غرف پایانه ها به صورت مستمر بازدید به عمل می آید و بر اساس چک لیست و چندین نوبت در روز کلیه موارد بهداشتی نظیر استفاده از دستکش، کلاه و ماسک، استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده و دارای تأییدیه وزارت بهداشت، ضدعفونی کردن یخچال ها، اجاق گاز، میز و صندلی و کلیه سطوح توسط کارشناسان بهداشت بررسی می شود.

صدیقی با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان، از توزیع ماسک های فیلتردار، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده دست در میان آنها خبر داد و افزود: با همکاری وزارت بهداشت دستگاه های تب سنج دیجیتال توسط سازمان تهیه شده و به صورت مستمر هر روز صبح دمای بدن کارکنان و سایر علایم این ویروس بررسی و در چک لیست های طراحی شده درج می شود.

وی همچنین از ایجاد فرصت دورکاری برای کارکنان خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل شهرداری تهران و وجود زیرساخت های ارتباط الکترونیک فرصت دورکاری برای تعدادی از کارکنان نیز فراهم شده و با مرخصی کارکنان دارای بیماری های زمینه ای و گروه های حساس نیز موافقت شده است.

کد خبر 492536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha