دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

مژگان خسروی: کلاغ کوچه خبر کلی خبرهای تازه از محمد سادات اخوی آورده است.

چهره‌اش را حتماً در تلویزیون دیده‌اید. شاید هم کمابیش با کارهای او آشنا باشید. اما برای یادآوری خدمت‌تان عرض می‌کنیم که «تا دریا»، «خلاصه آسمان»، «ابرهای تشنگی»و «بازی آینه‌ها»، از جمله کتاب‌هایی است که او در قالب داستان‌های مذهبی برای نوجوانان و جوانان منتشر کرده است.

 همین‌طور «قفس کاغذی» ، «آقا بزرگ بانمک»و... جز کارهای  او محسوب می‌شوند. او تا کنون بیش از 42 اثر  چاپ کرده که تقریباَ دو سوم آنها برای نوجوانان و یک سوم هم برای جوانان است.

سادات اخوی با وجود کارهای اجرایی در صدا و سیما و چند مرکز فرهنگی، با  نویسندگی به شکلی حرفه‌ای‌ برخورد می کند. از او اخیراَ کارهای زیادی منتشر شده که جوایزی هم به آنها تعلق گرفته است.

مجموعه یادداشت « ما، خدا... و اهل بیت» را انتشارات همشهری منتشر کرده است که قرار است جلد دوم یعنی «مرد خندان» را هم منتشر کند. انتشار مجموعه هفت جلدی «دوست دانا» را که هر کدام از جلدها با عنوان‌هایی مجزا در قالب داستانک‌های طنز با  کاریکاتور منتشر شده را نشر دانا به عهده داشته است.

 انتشارات سراینده هم مجموعه دیگری را با نام  «گُم ات کرده بودم» در قالب داستانک‌های مذهبی با کاریکاتور  منتشر کرده است. او یک مجموعه شعر هم دارد که برای گروه سنی دبیرستان مناسب است. ناشر این مجموعه نشر حوا ست.

راستی میانه شما با کارهای طنز، آن  هم در قالب شعر چطور است؟ یک مجموعه خواندنی در قالب نظم  با نام «بچه مثبتا» از این نویسنده تاز‌گی‌ها منتشر شده است که می توانید سراغش را از نشر حوا بگیرید. 

و اما سادات اخوی یک مجموعه ده جلدی  با عنوان «کاف خوشبختی» هم منتشر کرده است که یک جلد آن در دو بخش نوشته شد و در باره کتاب کیمیای سعادت است و به طور کلی شرح  داستان عرفان و عارفان یکصد سال اخیر است. نام دو جلد دوم و بخش دیگر آن «یک عمر مسلمانی» نام دارد و انتشارات امیر کبیر هم آن را منتشر کرده است.

سادات اخوی چند جلد کتاب هم زیر چاپ دارد که بیشتر آنها زندگی‌نامه هستند.

حرف آخرش این است: «دوست دارم بچه‌ها تا جایی که می‌توانند از نوجوانی‌شان بهره ببرند!» چیزی که  خودش به دلیل مشکلاتی از آن دور بوده است.  

کد خبر 49222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز