پکن روز چهارشنبه ۲۱ اسفند در اقدامی برای جلوگیری از موارد وارداتی کرونا دستور داد همه افرادی که از هر کشوری وارد این شهر می‌شوند، برای ۱۴ روز خود را در خانه قرنطینه کنند.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه این دستور پس از آن صادر می‌شود که چین شمار فزاینده‌ای از موارد وارداتی کروناویروس را گزارش کرده است که پیشرفت‌های این کشور در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ را تهدید می‌کنند.

چین گام‌های بزرگی را در مقابله با ویروس کرونا برداشته است و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین روز سه‌شنبه از شهر ووهان در مرکز این کشور- کانون ابتدایی شیوع بیماری- بازدید کرد و اعلام کرد انتشار بیماری «به‌طورکلی مهار شده است.»

شمار موارد جدید عفونت در چین در هفته‌های اخیر در حال کاهش بوده است، اما در روز چهارشنبه این شمار اندکی بالا رفت که به علت افزایش شمار موارد و ارادتی است.

ژانگ کیانگ، یک مقام دولت محلی پکن، در یک گردهمایی خبری در روز چهارشنبه اعلام کرد افرادی که از کشورهای بدون همه‌گیری کرونا به چین سفر می‌کنند، نیز باید ۱۴ روز خودشان را در خانه قرنطینه کنند.

او افزود افرادی که برای مقاصد تجاری به پکن وارد می‌شوند، باید در یک هتل معین اقامت کنند و آزمایش کرونا بدهند.

مسافرانی که از کشورهای پرخطر با شیوع بالا به فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن وارد می‌شوند، نیز جدا از سایر مسافران نگه‌داشته می‌شوند.

همچنین پروازها از ایتالیا، ایران، کره جنوبی و ژاپن وارد یک محل ویژه ترمینال فرودگاه می‌شوند.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه ۲۴ مورد جدید عفونت و ۲۲ مورد جدید مرگ را از سراسر این شکور گزارش کرد.

۱۰ مورد از این موارد جدید از خارج وارد چین شده‌اند- عمدتاً از ایتالیا که پس از چین بیشترین موارد بیماری را دارد.

شش مورد از این موارد و ارادتی در پکن شناسایی شدند.

پکن قبلاً همه افراد واردشده از کشورهای با شیوع بالا شامل کره جنوبی، ایران، ایتالیا و ژاپن را ملزوم به قرنطینه خانگی کرده بود.

کد خبر 491958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha