چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تعداد واحدهای مسکن محرومان با قابلیت بهره‌برداری را ۲ هزار و ۶۸۹ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد امسال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان تحویل متقاضیان شد و یک هزار و ۱۸۹ واحد بعد از آن زمان آماده افتتاح شده است.

مسکن محرومان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر آسمانی مقدم افزود: پیش‌بینی ما این بوده که تا پایان سال واحدهای تکمیل شده به مرز ۳ هزار برسد و با توجه به این‌که بیشتر واحدها توسط مردم ساخته می‌شود برای تحقق پیش بینی‌ها نیازمند همکاری، همراهی و تلاش مردم هستیم.  

وی گفت: برای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود که با احتساب پنج هزار واحد سهم بنیاد مسکن و پنج هزار واحد سهم کمیته امداد حدود ۹۰۰ میلیارد تومان امسال برای مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی هزینه می‌شود.  

وی بیان کرد: مشکل زمین برای ساخت واحد مسکن محرومان در روستاها نیست مگر موارد محدودی که به دلیل کوهستانی یا گسترده بودن مزارع قابلیت الحاق و توسعه نیست لذا در این موارد هم توصیه شده است که در روستاهای همجوار زمین واگذار شود.  

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: قرار بود دهه فجر امسال با حضور دکتر نوبخت واحدهای آماده شده در استان به بهره‌برداری برسد اما برای اسفند برنامه‌ریزی شد که اکنون هم به دلیل شیوع ویروس کرونا این سفر منتفی است.  

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پرونده پنج هزار واحد مسکن محرومان سهمیه بنیاد مسکن را ببندیم.

آسمانی مقدم افزود: از پنج هزار واحد سهمیه این بنیاد در طرح مسکن محرومان تاکنون ۶ هزار و ۵۶۴ متقاضی از بیش از ۶۴۰ روستا در شعب بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد پنج هزار متقاضی به بانک معرفی شدند و انعقاد قرارداد انجام شده و همه واحدها شروع به کار کرده‌اند.  

وی با بیان این‌که ۴ هزار و ۷۷۱ واحد تاکنون اجرای فونداسیون داشته‌اند گفت: دیوارچینی و نصب اسکلت نیز برای چهار هزار و ۳۹۴ واحد انجام شده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اجرای سقف برای سه هزار و ۸۴۴ واحد ادامه داد: سه هزار و ۳۹۲ واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.  

وی با بیان این‌که ویروس کرونا بر ساخت و سازهای بنیاد مسکن هم بی‌تاثیر نبوده است گفت: به همه پیمانکاران رعایت نکات بهداشتی توصیه شده ولی برنامه‌های ساخت‌وساز را تعطیل نکرده‌ایم.  

فاز اول ساخت مسکن نیازمندان در استان خراسان جنوبی شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی دی ماه امسال با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان اوایل امسال در خراسان جنوبی آغاز شد که سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هر کدام پنج هزار واحد مسکونی است.

کد خبر 491788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha