معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان، ضمن اعمال محدودیت در تعداد و زمان حرکت اتوبوس‌ها، خدمات مترو متوقف می‌شود.

مترو شیراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «مجتبی زوربخش» اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با کاهش ۸۰ درصدی تقاضای سفر با مترو و کاهش ۶۱ درصدی سفر با اتوبوس‌های درون‌شهری مواجه بوده‌ایم یعنی در مجموع ۶۵ تا ۷۰ درصد تقاضای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز در روز ۲۰ اسفند کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از فردا، ٢٢ اسفند فعالیت مترو شیراز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

او ادامه داد: تا  ٢٠ اسفند آمار مسافران مترو به ٢٠ هزار نفر رسید که در مقایسه با ١٠٠ هزار نفر مسافر روزانه با کاهش بیش از یک پنجم تقاضای سفر با مترو در پی شیوع کرونا ویروس روبرو شدیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تعداد اعزام اتوبوس‌ها که طی روزهای گذشته محدود شده بود مجددا با ریزش تقاضا مواجه شده و بر این اساس برنامه زمانبندی حرکت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی محدودتر خواهد شد.

 زوربخش افزود: طی روزهای گذشته با کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی سفر با اتوبوس‌های درون‌شهری مواجه بودیم که این کاهش در  ۲۰ اسفند به ۶۱ درصد رسید.

او تاکید کرد: شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی، ترجیحا در منازل بمانند و از سفرهای غیرضروری اجتناب، فعالیت‌های اجتماعی خود را به صورت سیستم‌های غیرحضوری و سفرهای مجازی دنبال و از حضور در محیط‌های پرتردد خودداری کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: معاونت متبوع بر ضدعفونی تمام پایانه‌ها، اتوبوس‌های فعال و دوچرخه‌های اشتراکی نظارت دارد. 

زوربخش بیان کرد: مقرر شد تمام اتوبوس‌های برون‌شهری فعالیت‌شان محدود و دفاتر پایانه‌ها از صدور صورت‌حساب جلوگیری کنند.

کد خبر 491726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha