دو طرفه شدن تردد در خیابان سی‌متری نیروی هوایی، یکی از اصلی‌ترین معابر شرق پایتخت در منطقه۱۳ شهرداری، باعث تغییر وضعیت ترددی در این محدوده شده است.

دو طرفه شدن خیابان سی متری نیروی هوایی

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: تا پیش از این، شهروندان محدوده خیابان نیروی هوایی خواستار تغییر وضعیت تردد در خیابان سی متری نیروی هوایی بودند تا بتوانند راحت‌تر در این معبر اصلی و شریانی محدوده شهرداری منطقه۱۳ رفت وآمد کنند.
«سید رضا تربت‌جو» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارمنطقه۱۳ در این‌ باره می‌گوید: «اجرای این طرح دارای مصوبه کمیته شبکه معابر شورای عالی حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مبنی بر دوطرفه شدن خیابان سی‌متری نیروی هوایی است که حدفاصل مسیل منوچهری تا تقاطع شهید سربی انجام شده‌است.»
او می‌افزاید:« این اقدام با هدف رفع گره ترافیکی و راهبندان در خیابان شهید سربی و کنارگذر مسیل منوچهری و همچنین تسهیل در رفت و آمد شهروندان انجام شده‌است.»
همچنین «محمد سلگی» یکی از ساکنان این خیابان با ابراز خوشحالی درباره تغییر تردد در خیابان سی‌متری نیروی هوایی می‌گوید: «تا پیش از این اگر وسیله‌ای در خانه جا می‌گذاشتیم و می‌خواستیم برگردیم، باید تا انتهای مسیل منوچهری می‌رفتیم که این هم زمان‌بر بود و هم موجب ایجاد ترافیک ‌می‌شد. حالا اجرای این طرح به عنوان خواسته اصلی مردمی، موجب تسهیل در تردد خواهدشد.»

  • جابه‌جایی ایستگاه بی‌آرتی

یکی از نگرانی‌های اهالی وضعیت دسترسی آنها به ایستگاه اتوبوس سامانه تندرو (‌BRT) است که معاون معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارمنطقه۱۳ در این‌ باره می‌گوید: «ضمن اجرای عملیات نصب جدول‌های سیمانی و نرده ایمنی میانه این خیابان، ایستگاه بی‌آرتی پیروزی از محل قدیم به محل جدید در فاصله ۵۰ متری منتقل شد که جابه‌جائی این ایستگاه، ضمن تأمین ظرفیت لازم برای توقف اتوبوس‌های دوکابین، امکان استفاده از پل عابرپیاده را هم برای شهروندان و مسافران این محدوده فراهم می‌آورد.»
خیابان سی‌متری نیروی هوایی از تقاطع خیابان دماوند آغاز می‌شود و تا خیابان پیروزی و بزرگراه بسیج ادامه دارد. از این رو یکی از معابر اصلی شرق پایتخت محسوب می‌شود.

  • رسیدگی به وضعیت ایستگاه‌ها

یکی دیگر از برنامه‌هایی که این روزها در سیزدهمین تکه پایتخت درحال اجرا است، رسیدگی به وضعیت همه ایستگاه‌های اتوبوس سامانه تندرو (‌BRT) و بهسازی مسیر و ایستگاه‌ها است.
تربت‌جو دراین‌باره می‌گوید: «علاوه بر کنترل وضعیت آسفالت ایستگاه‌های بی آر تی و تأمین وضعیت روشنایی ایستگاه‌ها، پوشش سقف، جداره و کف ایستگاه‌ها ترمیم و بهسازی می‌شود. همچنین تعویض شیشه‌های آسیب دیده در جداره ایستگاه‌ها، نصب و مرمت نرده‌ها و تجهیزات نیز درحال اجرا است.»

کد خبر 491705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha