همشهری آنلاین: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد گرانی‌های اخیر برخی کالاها گفت: روزنامه‌نگاران به گرانی‌ها دامن می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، احمد توکلی، نماینده پرنفوذ و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز [چهارشنبه 5 مهر 1385] در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: به شما خبرنگاران توصیه می‌کنم به تورم روانی دامن نزنید.

وی در واکنش به گفته خبرنگاری که از سبزی کیلویی 500 تومان و گوشت کیلویی 7000 تومان سخن گفته بود، تأکید کرد: من از بازار روز شهرداری خرید می‌کنم و اصلاً از این خبرها نیست.

توکلی گفت: شما قیمت‌ها را بیش از آنچه هست عنوان می‌کنید، برای تیتر کردن مطالب این کار را نکنید، من روزنامه‌نگارم و می‌دانم شما چکار می‌کنید.

گرانی وجود دارد اما راه‌حلش کنترل قیمت نیست
احمد توکلی در عین حال تأیید کرد گرانی وجود دارد.

او گفت: من هم به وجود گرانی معتقدم و پیش از سایرین اعلام کردم که گرانی به وجود خواهد آمد. حالا هم می‌گویم راه حل این مشکل کنترل نرخ نیست.

به گفته توکلی کنترل نرخ کالاها ممکن نیست و باید به جای این کار تولید را تقویت کرد.

او به عنوان نمونه گفت: مرغ گران شده است؛ آیا با دستور می‌توانیم جلوی گرانی را بگیریم؟ با واردات هم نمی‌توانیم مشکل گرانی را حل کنیم. تنها با مهار تقاضا است که می‌توان نرخ مرغ را کاهش داد.

توکلی سپس از خبرنگاران خواست به تورم روانی دامن نزنند.

وی گفت: من به عنوان یک اقتصاددان به شما می‌گویم در ایران اثر تورم روانی بیش از همه جهان است و شما روزنامه‌نگاران می‌توانید آن را کم کنید.

کد خبر 4914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز