رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲ واحد تولیدی در سنندج و یک واحد در قروه روزانه حدود ۵  هزار دست لباس ایزوله بیمارستانی تولید می‌کنند.

توليد لباس بيمارستاني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دره‌وزمی با اشاره به اینکه کل کشور در خصوص تامین اقلام بهداشتی با مشکل مواجه است، اظهار کرد: اگر همه الکل تولیدی در کشور هم صرف تولید مواد ضدعفونی شود نیاز مردم تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان واحد تولید موادضدعفونی کننده وجود نداشت، اضافه کرد: در این مدت برای رفع مشکل نبود موادضدعفونی کننده خط تولید ۴ واحد تولیدی ( ۲ واحد در سنندج و ۲ واحد درسقز) برای تولید مایع ضدعفونی تغییر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تولید در این ۴ واحد مستلزم وجود الکل بود که هفته گذشته ۲۲ تن الکل بین این تعداد واحدها توزیع شده است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه از ۳  روز گذشته تولید در این واحدها آغاز شده است، افزود: تلاش می‌کنیم پیوسته الکل مورد نیاز این واحدها را تامین تا بتوانیم نیاز مردم را تا حدودی برآورده کنیم.

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۰ هزار ماسک وارد استان و در بین کادردرمانی و بیمارستانی توزیع می‌شود، بیان کرد: روزانه  ۲۰ هزار ماسک سنتی هم در تعدادی از خیاطی های استان تولید می‌شود که مورد تایید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی است و مردم با قراردادن آن در آب جوش  و ضدعفونی کردن این ماسک می‌توانند چندین مرتبه از آن استفاده کنند.

دره‌وزمی افزود: یکی از واحدهای تولیدی  هم تجهیزات مورد نیاز تولید ماسک استاندارد را سفارش داده و تا ۲ هفته دیگر وارد استان می‌شود که این واحد روزانه ۳۵ هزار ماسک سه لایه نانو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳  واحد تولیدی در استان هم مشغول تولید لباس ایزوله بیمارستانی برای کادر بهداشت و درمان هستند، گفت: روزانه حدود ۵ هزار دست لباس در این واحدها تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه واحد تولید دستکش در استان وجود ندارد، افزود: در چند روز آینده واحد تولید دستکش یکبار مصرف شروع به کار می کند و اینگونه بخشی از نیاز مردم در این خصوص هم برطرف خواهد شد.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه وزارت صمت تعرفه واردات اقلام بهداشتی را به ۵ درصد کاهش داده است، اظهار کرد: به طور ساعتی پیگیر تامین اقلام بهداشتی حتی از طریق تجار و بازرگانان هستیم.

وی افزود: اگر درداروخانه ها اقلام بهداشتی وجود ندارد نتیجه عدم پیگیری مسئولان استان نیست بلکه تولید داخلی جوابگوی نیاز مردم نیست.

کد خبر 491274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسیم رزمجو IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام خسته نباشید ببخشید من دنبال چسب رو لباس ایزوله هستم هرچی میگردم پیدا نمیکنم ثواب داره اگه میدونید اطلاع بدید خدا خیرتون بده