مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: شورای نگهبان، صحت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تاکستان را تایید کرد.

انتخابات مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهرحبیبی گفت: شورای نگهبان پیش از این، صحت انتخابات در ۲ حوزه بویین زهرا و آوج و قزوین، البرز و آبیک را تایید کرده بود.

وی اضافه کرد: با تایید فرایند و نتیجه برگزاری انتخابات در حوزه تاکستان، صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان قزوین مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

حبیبی انتخابات را بزرگترین رویداد سیاسی استان و کشور توصیف کرد و گفت: در این انتخابات بیش از ۲ هزار خودرو و ۲۰ هزار نفر ساماندهی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کمترین مشکلات و کاستی‌ها صورت گرفته بود.

معاون سیاسی استاندار قزوین اضافه کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی،  ۲۲۴ نفر در سه حوزه انتخابیه استان ثبت نام کرده بودند که نسبت به دوره قبل ۴۶ درصد افزایش داوطلبان را داشتیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای در استان دایر بود، افزود: در هر شعبه اخذ رای به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ نفر نمایندگان هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی، نامزدها، نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و قضایی حضور داشتند و صیانت از آرای مردمی و امانتداری از آن را وظیفه شرعی و دینی خود می‌دانستند.

حبیبی ضمن تشکر از تمامی عوامل اجرایی، هیات‌های نظارت، فرمانداران، بخشداران، دستگاه امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی در این انتخابات، گفت: ۹۶ درصد فرایند انتخابات در استان به صورت الکترونیکی برگزار شد و ما آماده بودیم در صورت صلاحدید وزارت کشور، کل فرایند انتخابات را به صورت الکترونیکی در استان برگزار کنیم.

در حوزه انتخابیه تاکستان، رجب رحمانی حائز بیشترین آرا شده بود.

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای سه کرسی نمایندگی در حوزه‌های انتخابیه قزوین-البرز- آبیک، تاکستان و بویین زهرا و آوج است.

کد خبر 491266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha