ویروس «کرونا» نتوانست اجرای طرح «استقبال از بهار» را متوقف کند و این طرح مانند سال های گذشته در منطقه ۱۲ اجرا شد تا عطر بوی گل های رنگارنگ کنار سفره هفت سین در میدان «شهدا» نوید بهاری دیگر را دهد.

استقبال از بهار شهرداری منطقه 12

مهمشهری آنلاین-فاطمه عسگری نیا: کاشت گل های فصلی و رنگ آمیزی مبلمان های شهری و آذین بندی معابر، کارهایی هستند که هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایان سال انجام می شد و از ان با عنوان طرح استقبال از بهار یاد می کردند.

اسفند ماه امسال با ورود ویروس کرونا به پایتخت، همه دستگاه ها برای ضد عفونی و گند زدایی معابر بسیج شدند و کسی فکر نمی کرد طرح استقبال از بهار در قلب تاریخی تهران اجرا شود.قرار گرفتن «گاری دستی» قدیمی قرمز رنگ پر از گل های بهاری زیبا و خوشبو در فضای باز مقابل شهرداری منطقه ۱۲ و پهن شدن سفره «هفت سین» شهروندان را به وجد آورده است.تماشای گل های زیبا که بوی خوششان مشام رهگذران را در میدان شهدا نوازش می کند، تلخی حضور مهمان ناخوانده را به شیرینی تبدیل کرده است.

  • از وحشت کرونایی کاسته است

«رضا احمدی» که این روزها کسب و کارش در خیابان «خیام» بی رونق شده است و برای دیدن دوستش به میدان شهدا آمده است، می گوید: «این روزها مردم نگران هستند و عصبی. تماشای گل های رنگی و تصاویر زیبای سفره هفت سین برای لحظاتی موجب آرامش روح و روانشان می شود.»

«الهام عباسی» که ساکن میدان شهداست، حرف های رضا را تایید می کند و می گوید: «مردم با وحشت از خانه بیرون می آیند  اما تماشای بعضی نوستالژی ها مانند گاری دستی پر از گلی که شهرداری منطقه طراحی کرده از اضطراب و وحشت شان کم می کند.»

  • نوستالژی های نوروزی در قلب تهران

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 12 به خبرنگار ما گفت: «معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری در راستای ارتقای روحیه شهروندان، ایجاد نشاط برای آنها و کارمندان در قلب تهران، اقدام به چیدمان سفره هفت سین در ساختمان مرکزی کرده است.»

«احمد کهربایی» افزود: «یکی از اقدامات خوب انجام شده در طرح استقبال از بهار در منطقه، احیای نوستالژی های نوروزی است. ما این کار را با  استقرار چرخ های طحافی گل و آدمواره های باغبان در مقابل ساختمان مرکزی منطقه ۱۲ انجام دادیم تا نسل جوان با مشاغل شب عید تهران قدیم هم آشنا شوند.»

کد خبر 491225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha