مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در کرمان بیان کرد: امید واژه‌ای درونی است که هر فرد با توجه به شرایط زندگی خود می‌تواند داشته باشد. قدم نخست برای افزایش امید این است که ایمان داشته باشیم؛ ایمان و باور قلبی به این‌که همه چیز سرانجام درست می‌شود.  

كمك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «سیده مریم یکتامقدم» اظهار کرد: شک و تردیدها را از خود دور کنید؛ اعتقاد داشته باشید که جدا از هر کیش و آئینی، این خداوند است که کنترل اوضاع و زندگی شما را در دست دارد.  

او بیان کرد: یک زندگی خوب و ایده‌آل بدون داشتن امید امکان‌پذیر نیست. حتی در شرایط سخت، بحرانی و حادِ به وجود آمده در زندگی هر فرد این دقیقا امید است که فرد را به چالش می‌کشد که هرچه سریع‌تر بحران به وجود آمده را حل و فصل کند و تمام مهارت حل مساله‌اش را به کار گیرد تا دوباره شرایط به حالت عادی برگردد.

یکتامقدم ادامه داد: با به کارگیری راهکارهایی برای افزایش امید در زندگی فردی می‌توانیم با انگیزه بالاتری روزهای سخت را سپری کنیم.

مشاور مرکز بهداشت گفت: دعاکردن یکی دیگر از راهکارهای افزایش امید است. جدا از هر مذهب و آئینی پیوسته دعا کنید و صلاح و خیر همه را در آن دعاها بخواهید و ایمان داشته باشید که دعا شرایط را برمی‌گرداند.

یکتامقدم اظهار کرد: برای افزایش امید در زندگی، اطرافتان را با کسانی که دوستشان دارید و حمایتتان می‌کنند، پر کنید زیرا در شرایط سخت هر کسی نیاز به همدلی، مشورت و تشویق اطرافیانش دارد تا او را در این شرایط همراهی کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ادامه داد: راهکار دیگر صدقه دادن و کمک به دیگران است. کمک، همدلی و ابراز همدردی با دیگران باعث می‌شود خودتان را از مرکز توجه دور کنید و با فکر کردن به شرایط دیگران به این درک برسید که اوضاع آنچنان هم بد نیست.

او بیان کرد: برای خودتان در روزها و ماه‌های آینده اهداف کوتاه و سپس بلندمدت مشخص کنید. در نظر داشته باشید که این اهداف باید کاملا واقع‌بینانه، قابل سنجش، تحت شرایط زمانی مشخص شده و واضح و روشن باشد تا راحت‌تر به آن دست یابید.

یکتامقدم تصریح کرد: مراقب سلامتی خود باشید و این کار، مستلزم داشتن خواب کافی، اوقات فراغت، ورزش و تغذیه سالم است.

او بیان کرد: احساسات و افکار روزانه خود را یادداشت کنید و در آخر روز یا هفته ارزیابی کنید. این یادداشت و ارزیابی مجدد نوشته‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که آگاهی لازم از شرایط خودتان و دلیل ناامیدی‌هایتان را یافته و برای رفع هر یک از آنان تلاش بیشتری کنید.

کد خبر 490881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha