دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از ظهر دوشنبه ۱۹ اسفند رگبار ملایم تا متوسط نواحی مرکزی و جنوب استان را فرا می‌گیرد که انتظار می‌رود بارش‌های تفتان از نوع برف باشد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز بارش باران و رگبار باران نواحی مرکزی به ویژه خاش، دلگان و بزمان و با شدت کمتر نواحی جنوبی و سواحل استان را فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: با توجه به سرمای حاکم در نواحی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود بارش‌های این منطقه به ویژه کوه تفتان از نوع برف باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: احتمال جاری شدن موقتی روان آب و لغزندگی جاده‌ها نیز وجود دارد و توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات در زمان بارش باران و صاعقه و تردد در حاشیه مسیل‌ها خودداری شود.

حیدری ادامه داد: با توجه شاخص‌های هم رفت احتمال وقوع رعد و برق در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز وجود دارد.

او  وزش تندبادهای موقتی را مخاطره احتمالی دیگر مناطق تحت تأثیر سامانه بارشی عنوان کرد و گفت: وزش این بادها منجر به خیزش گردوخاک موقت، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به ادامه وزش بادهای شمالی تا روز جمعه در شمال استان اشاره کرد و افزود: وزش این بادها منجر به تداوم سرمای شبانه به ویژه در طول شب می‌شود.

کد خبر 490778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha