سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ماه روند افزایش نسبی دمای هوا در کشور آغاز می‌شود و تا جمعه ادامه دارد.

دما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی گفت: امروز بعد از ظهر سامانه بارشی که در برخی نقاط کشور فعال است، از مرزهای شرقی خارج شده و جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد شد. ضمن اینکه وزش باد شدید برای مناطق شرق و جنوب شرق کشور و استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در مناطق ذکر شده به جز استان کرمان تا پنجشنبه ادامه دارد و وزش باد شدید در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید افقی خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: از اواخر وقت جمعه با ورود سامانه بارشی دیگر، بارش پراکنده باران در شمال غرب کشور آغاز می‌شود که روز شنبه گستره بارش به مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس و البرز جنوبی می‌رسد.

به گفته وی، امروز از ارتفاع موج در خلیج فارس کاسته می‌شود و دریای عمان به ویژه شرق آن نیز تا پنج‌شنبه مواج است.

  • تهران غبار محلی گاهی وزش باد 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران صاف و دارای غبار محلی است. در بعد از ظهر افزایش باد، شب نیز غبار محلی و گاهی وزش باد خواهد داشت. کمینه دمای امروز صبج پایتخت ۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۸ درجه بالای صفر و با آغاز روند افزایشی دما، تا جمعه دمای تهران به ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه زیر صفر و اهواز ۲۹ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 491147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha