رئیس اداره راه و شهرسازی میاندوآب در پاسخ به اعتراض شهروندان در قرار نگرفتن نام این شهرستان در فهرست شهرهای ثبت‌نامی در طرح اقدام ملی مسکن آذربایجان‌غربی گفت: نبود زمین مناسب مشکل اجرای این طرح در این شهرستان است و این طرح، پس از حل این مشکل در این شهرستان کلید می‌خورد.

مسکن ملی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله عزیزی، رئیس اداره راه و شهرسازی میاندوآب در استان آذربایجان‌غربی افزود: برای اجرای این طرح ۲ قطعه زمین از سوی اداره راه و شهرسازی معرفی شد ولی با شرایط اعلام شده مغایرت داشت.  

وی افزود: شرایطی مثل قرار گرفتن در داخل محدوده، فراهم‌بودن زیرساخت‌های لازم و خدمات‌رسانی بهتر در آینده از جمله شرایط لازم برای زمین‌های اختصاص یافته در طرح ملی اقدام مسکن است.  

عزیزی گفت: در گذشته برخی افراد در زمین‌های ملی به فعالیت‌هایی مثل کشاورزی اقدام کرده‌اند که اکنون خود را مالک زمین می‌دانند و باید تکلیف چنین زمین‌هایی مشخص شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی میاندوآب اظهار کرد: یک قطعه زمین دیگر نیز برای اجرای این طرح معرفی شد ولی شرایط مدنظر را نداشته و به یقین رد می‌شود.  

عزیزی افزود: این زمین‌ها مساحت کافی نداشتند زیرا زمین مورد نیاز این طرح باید حداقل هشت هکتار باشد که زمین‌های معرفی شده از این شرایط هم بهره‌مند نبود.  

وی بیان کرد: زمین‌های دیگر در دست بررسی است و به یقین در مراحل بعدی، ثبت‌نام طرح ملی مسکن پس از رفع مشکل‌های پیش آمده در میاندوآب انجام خواهد پذیرفت.  

نام‌نویسی مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه ۱۷در آذربایجان‌غربی آغاز شد و نام‌نویسی در شهرهای ارومیه، مهاباد، خوی، سیه‌چشمه، اشنویه، نقده، محمدیار، شاهین‌دژ، سردشت و تکاب تا ساعت ٢۴ روز یکشنبه ١٨ اسفندماه ادامه داشت.

طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه امسال در ۱۰ استان کشور وارد فرآیند ثبت نام شد.  

متقاضایان خرید خانه در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت www. tem. mrud. ir مدارک خود را بارگذاری کرده و از شروط مندرج در این طرح با خبر شوند.  

با ادغام دو طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم و اقدام ملی مسکن، متقاضیان خرید خانه می‌توانند در طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحدی خانه (طرح اقدام ملی) صاحبخانه شوند که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.  

در قالب این طرح قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته شود.  

کد خبر 490703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    8 0
    به نظر من زمینهای ولی آباد برای این کار خوبه، برای اینکه هم قابلیت کشت زرع ندارند هم چسبیده به شهر است و هم زمین منابع طبیعی داره