چین روز جمعه ۱۶ اسفند (۶ مارس) ۱۴۳ مورد جدید عفونت کورونا و ۳۰ مورد مرگ جدید ناشی از آن گزارش کرد که تقریبا همه آنها در شهر ووهان و استان هوبی در اطراف آن- کانون اولیه شیوع بیماری- رخ داده است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس به این ترتیب شمار کل موارد عفونت با ویروس جدید کورونا از ۳۱ دسامبر تاکنون به ۸۰۵۵۲ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۳۰۴۲ مورد می‌رسد.

با وجود اینکه اکنون کانون شیوع ثانوی بیماری در ایتالیا، ایران و کره جنوبی ایجاد شده‌اند، هنوز ۸۰ درصد موارد بیماری در چین رخ داده‌اند.

چین همچنین اعلام کرد ۵۳۷۲۶ نفر بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند. از این تعداد ۲۷۳۵۴ مورد بهبود یافته مربوط به شهر ووهان هستند.

به گزارش ساوث‌ چاینا مورنینگ پست آخرین ارقام منتشر شده از چین پیش‌بینی روز پنجشنبه ژانگ بولی پژوهشگر ارشد چینی را تایید می‌کند که گفته بود انتظار دارد موارد عفونت در استان هوبی در میانه ماه مارس از اوج خود عبور کند. او یکی از ۱۴ عضو گروه پژوهشی است که برای کنترل شیوع کووید-۱۹ در چین کار می‌کنند.

ژانگ روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه «پیپلز دیلی» پیش‌بینی کرده بود که در میانه ماه مارس شهرهای دیگر چین به جز شهر ووهان در استان هوبی اساسا عاری از بیماران کوروناویروس شوند. او گفت: «امید این است که ووهان نیز در اواخر مارس مورد جدید روزانه‌ای از عفونت با ویروس کورونا نداشته باشد.»

کره جنوبی روز جمعه ۱۹۶ مورد جدید عفونت با ویروس جدید کورونا گزارش کرد و شمار کل موارد عفونت در این کشور به ۶۲۸۴ مورد رسید که در رده دوم پس از چین قرار می‌گیرد.

کد خبر 489799

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha