مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان سلمان فارسی (تأمین اجتماعی) این استان جان سه بیمار نیازمند اهدای عضو را نجات داد.

پیوند اعضا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا باقری پنج‌شنبه ۱۵ اسفند در جمع خبرنگاران افزود: داوود عبدالشیخی مرد ۳۸ ساله بوشهری به دنبال تصادف با موتورسیکلت دچار ضربه‌مغزی و در نهایت مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده آن مرحوم اعضای بدن او به نیازمندان پیوند عضو بخشیده‌شد تا امید به زندگی، در آن افراد زنده بماند.

وی بیان کرد: با تائید مرگ مغزی بیمار، در سحرگاه پانزدهم اسفندماه با حضور تیم اعزامی از شیراز برداشت کبد و ۲ کلیه انجام و به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز فرستاده شد.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ مورد مرگ مغزی قابل‌اهدا در استان وجود داشت که ۱۶ خانواده ایثارگر رضایت به اهدای عضو عزیزان خود دادند.

وی ادامه داد: یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس آغاز مرگ مغزی ۱۴ روز برای موافقت خانواده با اهدا عضو فرصت وجود دارد.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رضایت به‌موقع خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی در بیمارستان‌ها دارند نقش بسزایی در نجات جان هم‌وطنان نیازمند به اهدای عضو دارد.

باقری بیان کرد: در آموزه‌های دینی همواره بر نیکوکاری و نوع‌دوستی و مورد آزمایش الهی قرار گرفتن کسانی که ایمان آورده‌اند تأکید شده است و مواجهه با مرگ مغزی نیز مثالی عینی برای این موضوع است.

کد خبر 489683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha