مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با ایثار ماندگار جوان گناوه‌ای در سحرگاه پانزدهم مهرماه هفتمین اهدای عضو استان بوشهر در سال ۹۹ به ثبت رسید.

جراحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا باقری گفت: مرگ مغزی زنده‌یاد روح‌الله وثوق‌زاده که براثر سکته مغزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بستری بود به تأیید تیم تخصصی فراهم‌آوری اعضاء رسید. پس از تأیید مرگ مغزی این جوان ۴۰ ساله، با اعلام رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگرش مقدمات لازم برای انجام عمل برداشت عضو انجام شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کبد و دو کلیه زنده‌یاد وثوق‌زاده برای انجام عمل پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد تا نجات‌بخش جان سه هم‌وطن در انتظار دریافت پیوند باشد. شرایط خاص و سخت بیماری کرونا و ابتلای بخشی از بیماران مرگ مغزی به کرونا موجب کاهش اهدای عضو در کشور نیز شده که این موضوع دشواری کار همکاران ما در تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی را بیشتر کرده است. در استان بوشهر تاکنون ۷۳ عمل اهدا عضو انجام شده است که این موضوع نشانگر نگاه ویژه و فرهنگ بالای هم استانی‌های ما به مقوله مرگ مغزی و اهدای عضو است.

کد خبر 555531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha