چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

هشمهری آنلاین: مراسم بزرگداشت استاد محمد بهارلو،‌ معلم و مؤلف،‌ آهنگساز و رهبر ارکستر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

در این مراسم که امین الله رشیدی و احمد ابراهیمی درباره شخصیت و آثار این استاد موسیقی سخنرانی خواهند نمود،‌ گروه موسیقی «بهارلو» قطعاتی از آثار زنده یاد محمد بهارلو را اجرا خواهند کرد.

این گروه موسیقی به سرپرستی «کیمیا بهارلو» با همراهی مسعود پورسید احمد (تنبک)، سلمک سقایی (ویلن)،‌ حامد ابراهیمی‌(ویلن)، مجید خیاطی (تار)، کیمیا بهارلو(ویلن)، ایلیا بهارلو (پیانو)، سید محسن مولانا (آواز) تصنیف‌های ناله نی در مایه دشتی،‌ ناله دل در مایه اصفهان و ... را اجرا خواهند کرد.

محمد بهارلو نوازنده ویلن،‌ معلم و مؤلف، آهنگساز و رهبر ارکستر در فروردین 1307 دیده به جهان گشود. وی مؤسس دیرپاترین آموزشگاه موسیقی کشور بود که همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی در کنار اداره آموزشگاه موسیقی خود،‌ به آهنگسازی و رهبری ارکستر در رادیو و تلویزیون و همچنین تدریس موسیقی مشغول بود. وی از شاگردان استاد صبا بود که پس از فوت وی به چاپ کتابهای استاد صبا،‌ همت گمارد. از وی،‌ شش دوره کتاب تعلیم ویلن به جای مانده است.وی در 22 بهمن 1385 دار فانی را وداع گفت.

ورود عموم برای حضور در این برنامه آزاد است.

کد خبر 48959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز