همشهری‌آنلاین: کمیته حمایت از موسیقی ردیفی با حضور پنج تن از چهره های شناخته شده موسیقی ردیفی در دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد تشکیل شد.

داود گنجه‌ای ، ردیف دان و نوازنده صاحب نام کمانچه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: در نشست شورای راهبردی موسیقی که سه شنبه دهم اردیبهشت برگزار شد، برخی از حضار، از جمله اینجانب درباره مشکلاتی که بر سر نبود حمایت‌های لازم از موسیقی ردیفی وجود دارد سخنانی گفتیم و جمع به این جمع بندی رسید که برای این که مباحث کارشناسانه تر مطرح شود کمیته ای مرکب از آقایان مجید کیانی، داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، مهدی آذر سینا و من برای بررسی دقیق‌تر این موضوع تشکیل شود.

وی ادامه‌داد: بحث و بررسی دقیق‌تری در این زمینه صورت بگیرد و راه‌های حمایت از موسیقی ردیفی و نقطه آسیب های آن مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

داود گنجه ای که به تازگی دو سی دی از بداهه نوازی‌های خود را به بازار موسیقی عرضه کرده است.[بداهه نوازی های داود گنجه ای منتشر شد]

همچنین از بخش دیگری از مصوبات این شورا خبر داد که در آن طرح ارائه شده از سوی دکتر ساسان فاطمی درباره دعوت از هنرمندان موسیقی سنتی کشورهای همجوار نیز به تایید این شورا رسید.

کد خبر 50462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز