مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

پزشک بهبود یافته کرونا در اراک گفت: قطع زنجیره بیماری‌زایی کووید ۱۹ و کند کردن سرایت و همه‌گیری آن با جدیت در رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی و ماندن در خانه عملیاتی می‌شود.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از اراک، دکتر «عزت‌الله بهروزی‌نیا» چهارشنبه چهاردهم اسفند افزود: محدودیت ارتباط افراد بیمار با شهروندان سالم می‌تواند از انتشار این ویروس جلوگیری کند بنابراین همگان باید با ماندن در منزل در فرآیند مقابله با کرونا مشارکت هدفمند داشته باشند و به جز موارد ضروری در محیط‌های عمومی حضور نیابند.

وی اظهار کرد: شست‌وشو صحیح دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و به‌طور مکرر در طول روز کفایت می‌کند و نیاز به استفاده از الکل برای گندزدایی دست‌ها نیست و مردم باید از تماس دست آلوده با دهان، چشم و بینی بپرهیزند.

این پزشک افزود: صابون به لحاظ مواد ضدعفونی‌کننده توانایی دارد تا هرگرونه میکروب را از ببن ببرد و مردم بدون استرس برای آلودگی‌زدایی دستان خود از صابون استفاده کنند.

دکتر بهروزی‌نیا افزود: کرونا ویروسی جدید است و نیاز است که مبتلایان از هرگونه خوددرمانی در شرایط بیماری پرهیز کنند و در صورت داشتن علایمی از قبیل تب شدید، سرف و تنگی نفس به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: درصورتی که فردی به ویروس کرونا مبتلا شد از نظر روحی نیاز به مشاوره دارد و برخی نیز با دعا و نیایش می‌توانند روحیه خود را باز یابند.

پزشک بهبودیافته از کرونا گفت: این بیماری باعث تعرق شدید بدن می‌شود بنابراین باید آب از دست رفته جبران شده و تغذیه نیز با غذاهای نیتروژن‌دار که شامل غذاهای روزانه خانگی تامین شود زیرا بیماری باعث سوختن پروتئین بدن می‌شود.

دکتر بهروزی‌نیا افزود: کم‌اشتهایی در این بیماری اتفاق می‌افتد بنابراین باید حتی به اندازه یک قاشق هم که شده غذا میل شود و قطع تغذیه به شدت آسیب‌زا است.

وی اظهار کرد: دوران بیماری را سپری کرده‌ام و با منفی شدن ۲ نوبت ازمایش از بیمارستان ترخیص شده‌ام بنابراین مردم از این بیماری وحشت نداشته باشند.

اوایل اسفندماه امسال  دکتر "بهزادی‌نیا" از پزشکان  ساکن قم که در استان مرکزی مشغول به کار بود دچار بیماری کرونا شد و به‌عنوان نخستین بیماری کرونایی، کار درمان وی در استان آغاز و  پس از قرنطینه و مورد درمان قرار گرفت و در نهایت پس از یک هفته درمان، بهبودی کامل یافت و از بیمارستان مرخص شد.

کرونا، ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

کد خبر 489539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha